BARF- for beginners?

Reykur

Trådstartare
Sol, vet att du är haj på det här med BARF, kan du inte tala om lite hur man går tillväga, vad som ärviktigt att tänka på, lite recept och sånt?
Sökte men hittade ingen sån här tråd.
Ni andra som BARFar era katter kan väl också säga ert!

Sv: BARF- for beginners?

Bone And Raw Food tror jag det står för, alltså att man fodrar sin katt med kött, ben, hjärta, lever och sånt. Rått kött alltså..

Sv: BARF- for beginners?

Det är ju ganska mycket man ska tänka på så det är svårt att dra det kort. Sedan är det ju så att alla som BARFar bygger upp sin egen utfodringsmetod. Vissa kör efter redan färdiga recept, andra går mer efter lösare koncept, några försöker köra på "bytesdjursmodellen" etc.

Det absolut allra viktigaste är dock att ha koll på kalcium, taurin och A-vitamin. Själv kör jag inte efter något särskilt recept. Jag har dock ett grundkoncept jag följer:

60% kött
10% hjärta
10-15% ben
5-15% lever
5% övrigt (ägg, fisk, grönsaker och liknande)

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
37
· Visningar
2 896
Senast: Frida.G
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 208
Senast: escodobe
·
Katthälsa Precis som rubriken lyder undrar jag om något har koll på om och hur giftig begonia är för katter? Upptäckte nämligen att min katt vart...
Svar
2
· Visningar
758
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama