Barbacka :D

Sv: Barbacka :D

Hmmm... Vad kan det bli inte så ofta kanske 2-3gånger i månaden. Det är ju jättemysigt. Och bra för balansen! Som behövs. :angel:

Senast ändrad:

tja-a, det brukar väl bli nån gång i veckan iaf... fast nu har jag precis fått min nya sadel så det blir inte lika ofta då..(sadellös nån månad innan :p ) Ofta blir det bara sådär att man inte orkar :o ta fram sadeln oxå... :)

så gott som dagligen. sadeln passar nämligen inte längre.

Inte alls. ÄN, då vi inte litar på varandra å vi just nu jobbar enbart från marken...

Red dock en massa barbacka förr. (inte på nuvarande hästen)

Medlem i barbackaklubben! Gamla sadeln är för trång. Rider kanske en tre-fyra dagar i veckan, går promenader och tömkör resten... Hoppas på att få min nya sadel i slutet av månaden...

Jag och min häst tycker att det är ganska mysigt med barbackaturer så det blir barbacka ca 4-5 ggr/månad. Sadeln passar perfekt och den trivs vi också med, så barbackaridningen är bara "extra". :)

Mvh Huntress

Ungefär 3ggr/månad..Är mysigt på vintern när det är kallt ute, blir varmt om rumpan ju :) Rider inte barbacka så ofta på sommaren,har man helskodda ridbyxor och rider barbacka på en svettig häst tycker jag det blir mest vamt och oskönt..

Ja rider ganska ofta barbacka :) Oftast för att ja inte ids häva på sadeln :)

Aha! Fler som har problem med sadeln! Vår passar inte heller, så det blir barbacka eller med ridgjord! :)

ofta men mest med sadel nu när jag rider in ungdomarna i stallet:) men på de äldre rider jag gärna barbacka. Oftast när de regnar eller när de e en massa snö:) eller en varm sommardag...*längtar*

På min ponnysar som jag haft brukade jag rida barbacka minst 2 ggr/vecka... en gång då jag inte hade sadel red jag barbacka i 2mån... fick mkt bättre balans efter det.
Nu har jag ett äldre halvlbodsto med mkt manke och hon har inte alls rika rund och skön rygg som mina ponnies... men nu har jag tillverkat en barbacka sadeln och nu på hennes skrittdag så rider jag nästan alltid barabacka :bump:

Inte så ofta för hon har en benägenhet att dänga av en. Men det händer att jag far ut på skrittur ibland.

Typ varje dag? Har inte hittat ngn sadel som passar...

Om det inte blåser som 17, då tar jag sadeln som livförsäkring.

Ne på sommaren rider jag ofta barbacka , men inte nu under vinter..vet inte varför egentligen.. :p

N aldrig men ska sen när Ö-energien är slut vill gärna överleva igång sättningen på min nya :angel:
På ponnyn red jag bara i sadel vid träning o tävling pga hanns dåliga rygg

Nu vill jag inte rida barbacka då jag köpt en sadel som är jätte skön att sitta i! En bomlös sadel ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I vintras drömde stallkompisarna om en långritt tillsammans och nu börjar resan. Med sina hästar ska de rida tre dagar runt nordvästra...
Svar
0
· Visningar
136
Senast: Gunnar
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Träning Ja, jag tror att jag har ett ganska udda problem. Min häst har en typ av sadeltvång men ändå inte? Han blev diagnostiserad med KS för...
2
Svar
22
· Visningar
2 116
Senast: tuaphua
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
703
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama