Bara utpys av lite lugn studiefrustration

Jag håller på att plåga mig igenom en utbildning till barnskötare. Är i slutet av andra kursen vid det här laget. Det går trögt!

En uppgift skulle vara klar idag och jag har våndats över den sedan i fredags. Nu har jag gjort den och kanske blir den godkänd, kanske inte. Är rädd att ge upp om jag får komplettering dock!

Det går att läsa kurserna långsammare men då tar det så lång tid innan utbildningen är klar. Och jag skulle sannolikt ändå skjuta upp uppgifterna till sista dagen (och jobbar inte bättre under tidspress).

Jag vill få instruktionen "läs boken fyra gånger och svara sedan på de här frågorna". Det skulle passa mig ypperligt för tillfället.

Rent intellektuellt är jag tacksam över att ha möjlighet att läsa, och alldeles gratis dessutom. Behöver inte ens köpa böckerna (lånar på biblioteket).

Känslomässigt är det en kamp mellan två olika viljor/tankar där ena upprepar konstant "jag vill inte, jag orkar inte" och den andra säger "det är ju bra att i alla fall ha läst utbildningen".

Frågan är vad jag lär mig när jag lägger ner minsta möjliga tid. Tur att en del fastnar ändå.

Med tanke på hur trögt det går att läsa en gymnasieutbildning blir det nog ingen fler på universitetsnivå. Kanske en mer praktisk utbildning vore något?

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 894
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är sedan länge ganska kritisk mot hur nyhetsrapporteringen i vårt samhälle ser ut. Även om jag kanske inte faller under kategorin...
Svar
0
· Visningar
323
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Barmarksdrag/canicross