Bara lite stöd och sällskap, tack?

Whoever

Trådstartare
Min katt är förstoppad. Och jag min mes stannar hemma och bara glor på honom och hökar vid lådan så att det inte är urinstopp trots att han kissade i morse. Blä vad orolig jag är. Kan inte tänka. Hur ofta BRUKAR min katt kissa ens? Egentligen vet jag ju att han är en soffpotatis och inte går så ofta. Men just nu har jag fanimig ingen koll. Trots att han inte är jättemedtagen och inte har ont trots att jag klämt och känt grundligt på både tarm och blåsa. Så här sitter jag och oroar sönder mig och har prellat skjuts till veterinären som jag ringde till i förmiddags.

Vad har ni för erfarenheter av urinstopp, förstoppning och allmän sjåpighet?

Nu gick iaf kattfan på lådan och kissade. Direkt när jag fått iväg tråden som jag funderat på att skicka iväg sen kl tolv för att jag inte vill bli mer uppskrämd än vad jag blev av Google. Jag hatar att han börjar bli gammal! Han är liksom det finaste jag har. Och när blev jag en crazy catlady?

Vad skönt att katten kissat! Hur har det gått efter det? När min katt fick stopp försökte han kissa flera gånger och då även på andra ställen än lådan (det var så jag först märkte att något var knas). Det kom till slut bara några droppar när han försökte, så det blev veterinären direkt och det löste sig snabbt! Det är helt okej att vara en sjåpig crazy catlady när ens misse mår dåligt, jag blir också så :D

Har inga erfarenheter av förstoppning att dela med mig av, misstänker du alltså att det är stopp på så vis också? :(

Min katt får också förstoppning till och från så jag vet känslan. :( Det är jättejobbigt. Hon har fel på höften så ibland sitter hon inte på lådan tillräckligt länge för att bajsa ut allt. Hon är dessutom långhårig och får i sig massa päls... utredd hos veterinär så man får mest hålla koll, ge laktulos och i värsta fall har jag lavemang hemma.

Det går faktiskt bra. Han är piggare sen han lyckades bajsa och det såg helt normalt ut. Allt började med att han kräktes upp sin frukost i morse och sen hade några fruktlösa turer till kattlådan. Han blir femton i år och jag börjar nog få lite åldersnoja över honom. Det känns liksom lite för bra för att vara sant att han ska vara så ohyggligt pigg, glad och frisk fortfarande.

Nikita kissar ungefär en till två gånger per dag. Vilket är jobbigt när man sitter och tittar på kattlådan 8 timmar efter att ha fyllt den med särskild sand så man kan få ett färskt kissprov :angel:

Och nä du är inte en CCC, lika lite som någon som mekar med sin bil i 12 timmar, ingen aning om vad de har för sig, eller sitter och spelar WoW eller COD mitt i natten med koreanska wunderkids är galna. Nikita är en familjemedlem och för mig är det helt naturligt att när någon i familjen blir sjuk stannar man hemma för VAK :up:

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 635
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama