Bara hösilage till ungponny/häst?

menuett

Trådstartare
Tänkte fråga er som är lite mera inne i detta med foder till växande unghästar och ponnyer.
Är spekulant på en 2 årig ungponny, D-Ponny med mycket fullblod i stammen.
Enligt mig så är han tunn och omusklad, ser ut att behöva mera protein? är det rätt tänkt?

Säljaren har ponnyn på lösdrift tillsammans med flera andra ungponnyer och dessa går alla på endast hösilage, inga mineraler, inget kraftfoder, bara en saltsten.

Det jag undrar är räcker detta till? vet att det INTE finns analys på fodret och det är inte bara den ponnyn jag är intresserad av att köpa som ser tunn och lite outvecklad ut utan flera men dock inte alla.

Vågar man köpa denna ponny pga detta eller kan den ha tagit nån sorts skada av att eventuellt fått för lite foder under dessa två år?

Skulle vara så tacksam om någon kunde svara på detta då det är min första ungponny, har bara ägt vuxna ponnyer/hästar innan.

Sv: Bara hösilage till ungponny/häst?

Hallå !!

Är det ingen som kan hjälpa mig med detta ?

Dela gärna med er av era erfarenheter.

Sv: Bara hösilage till ungponny/häst?

Jag tror det inte e någon större fara. Köpte själv en häst som var tunn och outvecklad, då 2,5. Nu som 4 åring har hon utvecklats sig fin. Har tagit inridningen i lugn takt. Har tyvärr inga bilder att dela med mig.

Hur skelettet och sånt tar för skada vågar jag inte svara på. Men jag ångrar inte en sekund att jag köpte henne.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 947
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 019
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 127
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar