Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har reagerat på att i vissa trådar när man är på forumsidan så syns bara en kort rad, trots att den innehåller mer text (alltså inte som det brukar vara att det syns så långt av texten som får plats) hur får man det så ?
Men tittar man i de som ser ut så, så har de inte använt den varianten utan texten löper på direkt på det som är synligt tex så är där en tråd där det ser ut så här i forumsidan
Nya bilder från.......
och går man då in i tråden så står där på första raden
Nya bilder från idag.
På en annan står där bara en rad text när man går in i tråden så börjar den med typ 20 rader tätskriven text varför är inte det synligt ?
Jag skulle tro att det har att göra med en lång bildadress som är ihopskriven med "idag", på så sätt att det endast är en radbrytning emellan. Då den sammanlagda texten inte ryms inom det antal tecken jag tillåter tas hela det långa sista "ordet" bort.
Lite skumt, min första tanke var att smiliesarna omvandlades till bildadresser och att dessa var tillräckligt långa för att fylla ut, men jag tror inte att det fungerar så längre.
Jag såg en annan härom dagen kommer naturligtvis inte ihåg var, men i alla fall, där var också bara en textrad synlig och öppnade man den så var det ett helt stycke vanlig text skriven, syntes i alla fall inget konstigt, inga bilder eller smilies alls i texten.
Har också sett det. Händer också att det inte står något alls i den korta texten, när det är text som vanligt i själva inlägget. Någ en sådan tråd på utrustning.. var det idag kanske?
Inlägget ser helt ok ut, men i Barn-forumet så syns ingenting av texten.
Kan det vara nåt skumt då tråden skapas som gör att det inte sparas undan nån kortversion av tråden? (Vild gissning, jag vet ju inte hur det är uppbyggt i vBulletin med kortversioner av trådstartarinläggen.)
Troligen har det varit hög belastning eller strul med databasen i samband med trådskapandet. Men det är enbart en gissning.
Det har ju varit en hel del problem med sådant den senaste tiden. Jag grejade lite med detta under förmiddagen och det ser ut som om det faktiskt skulle kunna fungera lite bättre nu än det gjort de senaste veckorna.
Under en stor del av förmiddagen fungerade det inte alls, beroende på mitt fixande.
Detta är troligen ingen permanent lösning, men jag arbetar på andra stegvisa förbättringar som förhoppningsvis ser till att seghet och databasproblem till största delen försvinner.
Att helt få bort allt i alla lägen kostar förmodligen lite för mycket, men som det varit den senaste tiden är det inte meningen att det skall vara.
Jag har haft en del annat att tänka på vilket har gjort att jag inte hunnit lägga ner så mycket tid som jag borde på servern och att försöka hitta lämpliga lösningar.
Bukefalosnyheter
När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Ekonomi & Juridik Vart i landet bor du? Kanske någon bukefalist känner till något tips. Jag vet iaf om några personer som tar sig an såna hästar och är...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.