Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Slipar bara och oljar in? Har du gjort det någon gång med vattenringar efter att någon ställt en blöt grej lite länge på bänken?Och jag skulle säga aldrig laminat. Råkar du ställa ner en varm kastrull så är risken stor att ytskiktet spricker. Laminat går inte att laga på det sättet som tex en ekskiva. Den slipar man bara och olja in så är den lika fin igen.
Har bla bott en lägenhet där bänkskivorna var fruktansvärt misshandlade. Med lite kärlek och omvårdnad såg dom jättefina ur igen.Slipar bara och oljar in? Har du gjort det någon gång med vattenringar efter att någon ställt en blöt grej lite länge på bänken?
Och vad för laminat har du stött på? Den skivan jag hade i näst senaste lägenheten såg precis ur som betsat trä, tålde över 200 grader varmt och var helt repfri. Jag använde sällan en skärbräda och det fanns inte ett märke trots flera år gammal.
Kanske har det med kvalitet att göra?Har bla bott en lägenhet där bänkskivorna var fruktansvärt misshandlade. Med lite kärlek och omvårdnad såg dom jättefina ur igen.
Det är bara att titta på tex kanterna på en laminatskiva som har några år på nacken. Ser inte så snyggt ut och inte går det att göra något åt. Får du märken i en laminatskiva så är det kört.
Råkar? Nyfiken fråga - hur råkar man ställa varm kastrull på en bänkskiva? Men råkar ju inte ställa en kastrull på t.ex ett plastgolv?Och jag skulle säga aldrig laminat. Råkar du ställa ner en varm kastrull så är risken stor att ytskiktet spricker. Laminat går inte att laga på det sättet som tex en ekskiva. Den slipar man bara och olja in så är den lika fin igen.
Ja hur råkar man tex snubbla? Eller slå igen dörren och först då upptäcker att nycklarna ligger på köksbordet? Eller man råkar tvätta en sidenblus i 60 grader?Råkar? Nyfiken fråga - hur råkar man ställa varm kastrull på en bänkskiva? Men råkar ju inte ställa en kastrull på t.ex ett plastgolv?
Varje material har ju sina egna egenskaper. Det är därför jag vägrar att ha något annat än riktig diskbänk i plåt.
När jag skulle sätta in kök för 10 år sedan så häpnade snickarn när jag sa att jag skulle ha rostfri diskbänk. Du var klok du sa han, dom där träbänkarna förstår jag inte varför folk vill ha. Jag drev även igenom att majoriteten av köksbänkarna på jobbet är rostfria. Inte populärt av inredningsfolket men det struntade jag och chefen i. Vi har jobbat i fritidsgårdskök i mååååånga år och vet att det är Inga som städar där om inte skiten syns och att ungar skär saker direkt på bänken.Råkar? Nyfiken fråga - hur råkar man ställa varm kastrull på en bänkskiva? Men råkar ju inte ställa en kastrull på t.ex ett plastgolv?
Varje material har ju sina egna egenskaper. Det är därför jag vägrar att ha något annat än riktig diskbänk i plåt.