BankID - jag blir GAAAALEN!

tanten

Trådstartare
Jag har haft BankID på datorn hemma för snabbinloggning till banken och för inloggning till en hel massa andra ställen. Nu har det gått ut och jag kan baske mig inte få till ett nytt. Jag har Länsförsäkringar Bank.

Samtidigt har jag tvingats att skaffa bankID på jobbdatorn för attkunna logga in på AFs webbstdö som jag använder dagligen i jobbet.

Nu gick bankId på hemmadatorn ut och jag försökte skaffa nytt. Detg går bra till att det laddas ner och sedan för jag aldrig upp någon sida för att ange lösen.

Provat med att avinstallera och installera på nytt. Samma resultat - det kommer aldrig upp någon sida för att ange lösen. Jag hamnar på en blank sida utan några möjligheter till länkar.

Försöker jag logga im med det BankID som banken hävdar finns så säger programmet att jag måste skaffa ett löenord. Men VAR? HUR?

Provade att avinstallera och då fanns det ett BankID kvar så jag spärrade det.

Trodde i min enfald att det var kopplat till aktuell dator...

Kommer till jobbet och ska logga in på AF och får svaret att BankID är spärrat. :banghead: :banghead:

Jag har alltså lyckats spärra mitt jobb-bankID.

HUR i hela friden får jag till ett nytt BankID och hur kan man häva spärren?

Har inte förrän idag insett hur bekvämt det är med bankID och hur mycket jag använder det - dvs dagligen.

Bekymret verkar ha kommit när jag installerade bankID på ytterligare en dator - jobbdatorn.

HJÄLP!
 
Sv: BankID - jag blir GAAAALEN!

Du kan inte ha ett och samma mobila bank-id både hemma och på jobbet?
Löser grundproblemet, men inte just dina specifika problem ;)
 
Sv: BankID - jag blir GAAAALEN!

Ändrat. Jag kan inte läsa.

Nytt BankId kan du hämta om du loggar in på LF Bank och väljer "BankId" i menyn (välj BankId på fil).

Hamnar du på en blank sida, etc, så skulle jag rekommendera att du testar en annan webbläsare, antagligen något säkerhetsjox som gör att det blir fel.


BankId-programmet laddar du ner på https://install.bankid.com
 
Senast ändrad:
Sv: BankID - jag blir GAAAALEN!

Tack! Annan läsare föll mig inte in men måste självklart testas!

(Själva nedladdningen är inga bekymmer, jag får ner prgrammet till datorn. Det är lösenordet jag inte kan mata in).
 
Sv: BankID - jag blir GAAAALEN!

TACK!!!

Testade via Firefox och då fick jag fram lösenordsrutan.

Halleluja. Det var så enkelt att det var IE som krånglade!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp