Bara så jag förstår dig rätt, man måste alltså ha haft lånet hos den banken ett tag för att hinta om bankbyte? Eller kan jag göra det redan nu? Jag KAN säkert få en bättre ränta någon annan stans, tänker jag. Om jag orkar lägga ner den tiden på att få fram det
Du kan ju absolut sondera terrängen hos andra banker redan nu, sannolikheten är stor att nån annan kan ge ett bättre bud och det är inte ens alltid nödvändigt att flytta resten av sitt bankengagemang till den nya banken bara för att du har bolånet där.
Men i mitt fall har jag alltid haft den här banken och mitt relativt stora bolån är garanterat mycket lönsamt för banken även med 128 punkters ränterabatt. Jag kan tänka mig att byta bank om dom har ett riktigt bra erbjudande men det medför ju en hel del meck som jag helst vill slippa, men det säger jag ju såklart inte till banken Jag gick ut hårt och sa att om dom inte kan matcha xx% i ränta så byter jag bank, då gick det (nästa för) enkelt att få ner räntan så jag gissar att jag hade kunnat ta i lite till.