K

knastha_ez

Underlägg ska man ha det under ridbandagen? bandage gjort utav fleese vad är de bra för? å de som är gjort utav elastiskt material? tack för svar

Sv: bandage

Man ska alltid ha underlägg.

Fllecebandage kan man ha som stallbandage (t.ex. efter hårt jobb eller skada) eller vid transport.

Elastiska har man när man tränar t.ex. om hästen slår sig på benen.

tack:) då var det som jag trodde.... jag har inte behövt använda bandage så mkt... men tyckte endå att det skulle vara så här... det e en kompis till mig som rider hennes häst med ridbandage men utan underlägg..:S

Säg åt din kompis att senskador tar lååång tid att läka... :smirk:

Jag lindar aldrig utan underlägg, det är alldeles för lätt att linda lite, lite ojämnt. Det behövs ibland inte mycket för att sabba en sena. :crazy:

Under elastiska lindor ska det ALLTID vara underlägg. MEN man kan även annvända flecee lindor som ridlindor och då behöver man ine ha underlägg (man kan ha för säkerhets skull omman vill).
Man kan även ha fleece lindor som stallbandage med då ska man ha ett TJOCKT undelägg.

Som folk har skrivit tidigare: Man ska ALLTID ha underlägg. Även under fleecelindor då padden inte bara ska vara mjuk utan också fördelar trycket från lindan och hästen får inte tryckskador även om man har lyckats linda lite ojämt.

Liknande trådar

Hästvård Vi drog som sagt stygnen i söndags och bandagebyte idag.. Vi har problem med att få de å sitta som de ska, trots snögg, bandage och mini...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 778
Senast: MattiZ
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
749
Senast: Miingla
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 538
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka