Bananabambi har fölat!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Mammadutt

Trådstartare
Snubblade in på Bananabambis sida på Lunar, och ser att hon fått en liten pojke :banana: :bump: :banana: :bump: :banana: :bump: Grattis Bananen!!!!!
 
Sv: Bananabambi har fölat!

Grattis i massor bananabambi!!!

:bump: :banana: :cool: :banana: :bump:
 
Sv: Bananabambi har fölat!

Åhh, vad gullig du är filiduttan :love:

Det stämmer, den 28:e april klockan 21.21 ploppade (bokstavligen talat) vår lilla grabb Elis ut. 3085g och 48 cm lång.

Jag blev inlagd på förlossningen den 20:e april pga min havandeskapsförgiftning, och försök till igångsättning (pga av stigande blodtryck och alldeles för mycket äggvita) med dropp den 27:e, men ingenting hände. Avbröt droppet på em, och blev ingångsatt genom att de tog hål på hinnorna under fredagen. Detta gjorde de 14.55, och 15.15 hade jag första värken, så det tog skruv. Ville ha ryggbedövning, men allt gick så himla fort så de hann bara sätta nålarna, sedan påstod narkosläkaren att det inte var någon idé :mad: , men det var det ju sannerligen inte då Elis bara flög ut en 20 minuter senare :crazy: :D

Nu är vi hemma och bara myser, jag hade aldrig trott att man kunde tycka om någon så liten så mycket :love: Jösses man kan ju inte sluta titta :o

Sedan kommer jag inte kunna skriva här på ett par dagar, blev sydd och har svårt att sitta annat än bakåtlutad, och det kan jag inte vid datorn :angel:

Tänker på er alla góa bukefalister!

//BananaBambi
 
Sv: Bananabambi har fölat!

Grattis till pojken!

Är inte avundsjuk på dina stygn. Aj. Är så tacksam att jag slapp den här gången.
 
Sv: Bananabambi har fölat!

Åh det var ju en rejäl grabb! Vad skönt!! Fast stygnen är inte sköna...:crazy: Ta hand om er och det enda vi begär är lite foton!! ;)
 
Sv: Bananabambi har fölat!

Grattis! Skönt att allt gick bra och att förlossningen gick så pass smidigt!

pemi
 
Sv: Bananabambi har fölat!

Stort grattis! Det var lite otäckt när du skrev om havandeskapsförgiftningsproblemen och sen försvann, så det är skönt att höra att du + bebis mår bra!
 
Sv: Bananabambi har fölat!

Grattis till grabben. Skönt att allt gick bra. Ta hand om er. :bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
500
Senast: Amanda_F
·
Gnägg Snubblade just över en engelsk reel på FB. En filmsnutt där en ca 3-årig unge rider på sin mini cob ( står det). En ponny som ser ut som...
Svar
8
· Visningar
1 322
Senast: finapina
·
Hästvård Min häst har fått konstiga bulor/sår. Det började för någon månad sedan då hon fick en ärtstor bula med sår i mitten på sidan av magen...
Svar
6
· Visningar
856
Senast: Corax
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
938
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp