MonteRose

Trådstartare
Är det vanligt att det dyker upp nya blåsor drygt en vecka efter de första blåsorna?
Betyder det något?

Nån här som lyckats få till bra pillerkombination som går att arbeta på?

Första blåsorna dök upp 14 dagar efter första smärtorna, fick då Valaciclovir som jag förmodligen blev riktigt dålig av (helvetes huvudvärk, galet illamående och kattspyende). Nytt besök hos läkaren som skrev ut Saroten, testade två nätter men blev helt mosig dagarna efter. Det jag lyckats bäst med hittills är Alvedon 665 mg 3 ggr/dag, Pronaxen 2 ggr /dag och en Zopiklon 7,5 mg till natten.

Är det vanligt att det dyker upp nya blåsor drygt en vecka efter de första blåsorna?
Betyder det något?

Nån här som lyckats få till bra pillerkombination som går att arbeta på?

Första blåsorna dök upp 14 dagar efter första smärtorna, fick då Valaciclovir som jag förmodligen blev riktigt dålig av (helvetes huvudvärk, galet illamående och kattspyende). Nytt besök hos läkaren som skrev ut Saroten, testade två nätter men blev helt mosig dagarna efter. Det jag lyckats bäst med hittills är Alvedon 665 mg 3 ggr/dag, Pronaxen 2 ggr /dag och en Zopiklon 7,5 mg till natten.
Det finns olika sorters Valaciclovir. Får dem förebyggande för jag har haft hjärnhinneinflammation orsakat av ett herpes-virus. Blå piller blir jag deppig av, och vissa vita är tydligen billigare av en orsak...

De jag fick var blå, tog bara fyra doser sen vågade jag inte mer , blev förfärligt dålig, men inte deppig. Vågade mig inte på nåt mer av den sorten. Du har inga biverkningar?

De jag fick var blå, tog bara fyra doser sen vågade jag inte mer , blev förfärligt dålig, men inte deppig. Vågade mig inte på nåt mer av den sorten. Du har inga biverkningar?
Av vita märker jag inget alls, men det kanske är annorlunda för jag äter dem i förebyggande syfte?

Jag käkar blåa valaciclovir mot bältrosliknande utslag i ansiktet. Märker inga biverkningar alls, äter 6 st om dagen. Inne på dag 5 av 7 nu tror jag.

Då kan man ju undra om det verkligen var biverkningar jag fick eller om det var själva sjukdomen som yttrade sig. Vågar i alla fall inte testa igen. Citodonen vill jag helst inte heller ta då jag blir mer mosig än smärtlindrad. Är nu inne på fjärde veckan och ingen bättring känns.

@MonteRose Jag har haft iof haft en mild variant, då jag inte ens fattade att det inte alls var finnar förrän typ 4 dagar efter de kom upp och ögat svullnade igen. Jag har inte haft så jätteont mer än om jag tar på utslagen, och aldrig blåsor. Men det var bältros sa läkaren. Hursom, det jag skulle komma till var att jag redan innan jag började äta medicinen hade rätt rejäl huvudvärk och kände mig rätt mosig med dålig matlust och lätt illamående. Dock inte så mycket så jag ens då reflekterade över att det kunde ha ett samband med utslagen.
Jag gick ju egentligen "för sent" till läkaren för att medicinen skulle göra någon skillnad men eftersom jag hade på ögonlocken ville de att jag skulle äta dem ändå för att skydda ögat, och har inte märkt någon större skillnad med eller utan dem.

Där ser man. Kan tydligen yttra sig på många vis. Talade med företagssköterskan i dag och hon har haft bältros tre gånger men väldigt lindrigt alla gångerna.

Du vet att du smittar va? Du kan ge vattkoppor till de som inte haft det så jag skulle hålla mig hemma...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka