Skogstrollet
Trådstartare
När jag kom ut igår till stallet hade jag förhoppningar om att kunna rida min häst för första gången sen jag fick hem honom. Men det gick i kras direkt... Pyret hade levt loppan i hagen under dagen och lyckats trampa sig själv rätt illa (tycker jag). Stor skinnflik som lossnat och... hemskt. Jag blir ju så daltig när det gäller mina djur och hunden jag hade var alltid sjuk så det sitter liksom i att förvänta sig det värsta.
Fick lite hjälp att göra rent och plåstra om och enligt henne var det ingen fara. "Sånt händer!"
Till råga på allt så var hans ben alldeles svullna. Han har en gammal senskada som jag noga håller koll på, där kan det vara lite svullet om han rejsat för mycket under dagen men igår var han banne mig svullen runt om och jag tyckte jag kände en massa gallor (?)... Har lindat dem under natten så det är säkert bättre idag, önskar jag hade närmare till stallet så jag kunde ha bättre koll.
Lite orolig bara och ville skriva av mig lite...
Fick lite hjälp att göra rent och plåstra om och enligt henne var det ingen fara. "Sånt händer!"
Till råga på allt så var hans ben alldeles svullna. Han har en gammal senskada som jag noga håller koll på, där kan det vara lite svullet om han rejsat för mycket under dagen men igår var han banne mig svullen runt om och jag tyckte jag kände en massa gallor (?)... Har lindat dem under natten så det är säkert bättre idag, önskar jag hade närmare till stallet så jag kunde ha bättre koll.
Lite orolig bara och ville skriva av mig lite...