Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bjuder på en bild på min balkong förra sommaren Visa bifogad fil 49042
Så himla fint!! Vad är det för klätterväxt och hur gammal är den? Har en inglasad balkong som jag har öppet lite grann på sommaren med nät. Överlever växterna vintern?
Jättefin balkong! Nu blev jag väldigt sugen på att ha Törnrosas kjortel på min altan i sommar Det kommer bli en hemmasommar utan dess like, så inga problem att vattna och pyssla direkt.Bjuder på en bild på min balkong förra sommaren Visa bifogad fil 49042
Jag är ett balkongodlarfreak av högsta rang och har katter sedan + 20 år.
Det finns väldigt bra info på nätet med vad som är giftigt för katt och jag kollar ALLTID innan jag köper något!
Det finns massor av fina växter du kan ha så beror mest på vad du är ute efter
Jag har alltid ett par klätterväxter som grund. Tex humle, Törnrosas kjortel, svartöga.
Utöver det chili, tomater, Million bells.
Och sen såklart kan du ha örter - basilika, citron Meliss, timjan, persilja osv
Är svartöga säker? När jag kollade den så är det 50-50 giftig/ogiftig. Jag brukar kolla både svenska och engelska sidor.
Mina tuggar i princip inte alls. Men just när det ena gången jag kollade stod säker och andra giftig så blev jag rådvill. Men då borde den funka.
Tillägg. Just svartöga (thunbergia alata) har jag inte hittat varken bu eller bä om på svenska dock.
Jag tycker det är jättesvårt! Flera skrivs om som säkra på vissa sidor, men giftiga på andra. Hur vet man vilken man ska tro på, liksom?
Jag tycker det är jättesvårt! Flera skrivs om som säkra på vissa sidor, men giftiga på andra. Hur vet man vilken man ska tro på, liksom?
Jag har kollat den sen från början tidigare på utländska sidor och aldrig sett något om att den är giftig för katt. Om du har annan info vore det givande om du ville dela den.
Jag orkar inte googla igång ang f-bolag listor jag kollat ang den tidigare tyvärr, men faktum att den inte finns med som giftig på svenska otaliga sidor inkl då f-bolag nu, säger mig att det känns jäkligt tryggt i sammanhanget. Det är ju en oerhört vanlig växt folk har i Sverige. Du kan ha den rätt tryggt när du har katt.
Dock är det ju oerhört viktigt att man kollar innan man köper växter och blommor att ha i hemmet !
Det är alltför vanligt tyvärr att folk med katt inte har en aning om något så vanligt som tex påsklilja (alla liljor), tulpaner, vitsippor , julstjärna etc etc är väldigt giftigt för katt ens att bara äta LITE av.