Balansproblem- ryttare

B

bussig

Hur får man en perfekt hållning i mellangärdet. Har problem med att jag enbart sitter på sittbenen. Jag fixar och krånglar så jag har fått ont i ryggen av ridningen nu. Hur ska man tänka. Rider för instruktör. Men som sagt det tar tid att ställa om sig.
 
Sv: Balansproblem- ryttare

Bästa sättet är väl att träna mellangärdet avsuttet.
Pilates är som gjort för ryttare.
Skaffa en DVD om du inte vill eller har tid att gå på gym.

Jag har själv för tillfället det motsatta problemet.
Jag skjuter ut rumpan bakåt och lutar mig för mycket framåt enligt min instruktör.
Har precis fått ordning på mina händer och handleder ( fick tänka "vispa äggvita" i ett par veckor).
 
Sv: Balansproblem- ryttare

Jag har funderat på vad man egentligen spänner när man rider, och kommit fram till att det är bara magmusklerna. Allt annat är ganska avspänt. Förutom tummarna som måste sluta om tygeln :D Och det märkliga är att man måste andas lugnt och djupt neråt magen, samtidigt som man spänner själva muskulaturen.
Sitt bara rakt upp och ner, gärna utan stigbyglar, utan att skjuta ut vare sig det ena eller andra.
Tänk dig att det finns en tung magnet, som suger fast skrevet och tynger ner dig i sadeln.

Konstig beskrivning?
 

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: mamman
·
Hästvård Hej! Funderade lite på hur ni ser på träning för en häst efter en skada? Då tänker jag främst icke-traumatiska skador utan snarare...
2
Svar
21
· Visningar
1 741
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: Ajda
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 274
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp