bakterier i hovvägg tips?!

Sonic76

Trådstartare
en jag känner har problem med sin häst . det började med att det blev mjukt o kladdigt vid tåkappan på skon och nu har halva hoven verkats bort i kampen mot bakterierna.
vem i västra götaland ska man vända sig till förutom hovslagare?
i nuläget blir det bara värre o hon tycker att det är meningslöst att fortsätta om inte nåt inträffar.
Skara, Åby vem ska man ringa för o få hjälp?

Sv: bakterier i hovvägg tips?!

Någon bra vet verkar väl vettigt att besöka. Har ni något närliggande trav med bra vet på kanske. de är ju bra på hovar. De brukar ju även ha bra hovslagare bundna till sig.

Sv: bakterier i hovvägg tips?!

det är ju Åby isåfall. Jag sa åt henne att prova dit för på Skara tyckte de det var hovis grej men han kan ju snart inte göra mer för då blir det ett operativit ingrepp.

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 459
Senast: mackan
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 349
D
Hästvård *LÅNGT, men snälla läs* Min häst har plötsligt börjat bli stel i bakdelen och liksom stapplar. Misstänker eller är ganska säker på att...
Svar
2
· Visningar
1 563
Senast: Dundret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna
  • Mata småfåglarna