Í

ísfold

tjenare allihopa :)

Jag köpte min häst för ca ett halvår sen och hon ahr varit bakskygg sedan dess. Några tips på hur man tränar bort sådant? Någon som haft en bakskygg häst och det har försvunnit av sig självt?
kramar

Senast ändrad av en moderator:
Sv: bakskygg

Träna ledarskap så att hon får förtroende för dig till fullo.
När hon har fullt förtroende för dig kan du träna henne att inte bli rädd för saker bak.
Finns jätte många bra övningar...

Sv: bakskygg

Har två hästar som har varit bakskygga. Båda var marktränade innan, o har fortsatt med t ex rep som jag drar över hals, huvud o över hela kroppen, benen, länd o kors. Sätter inte fast hästen utan har ett långt grimskaft o självklart handskar :-)

Går igenom varje sida, berömmer när de står lugnt o stilla. Fortsätter med tyg, säckar o så vidare.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
344
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
3 203
Senast: Grazing
·
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
793
Senast: Lejd
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 704

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka