suberdoo

Trådstartare
jag undrar: kan man ha bara bakskor på sin häst?
jag har en häst med väldigt fina hovar, det är bara det att han har lite konstiga vinklar i sina bakben, det gör så att han sliter mer på insidan av hovarna och det gör i sin tur att han har svårt för att arbeta på ett bra sätt. jag skulle helst vilja ha honom helt barfota men tror tyvärr inte att det går. så nu undrar jag som sagt om jag kan ha skor på honom i bak bara?

Sv: bakskor

men det känns så dumt på något sätt. för ett tag sen var jag helt övertygad. men sen började jag prata med människor om det och dom kollade på mig som om jag var dum ihuvudet, så jag började undra.. tänka sig vad mycket som man inte kan göra pga att 'det brukar man inte göra'.. :smirk:

Sv: bakskor

jag kommer antagligen ha min häst skodd bara bak ett tag nu. Jag tyckte också det kändes jättedumt till en början, men det är nog bara för att man inte är van vid det.

Liknande trådar

Hästvård Behöver tips om någon varit i liknande situation. Har en häst med väldigt fina hovar, dock sulöm. Tidigare ägare hade red mest på...
Svar
14
· Visningar
1 316
Senast: jemeni
·
Utrustning Min häst går ihop med en annan valack och de har sååååå roligt ihop. De springer inte särskilt mycket men de brottas, står på bakbenen...
2
Svar
26
· Visningar
2 196
Senast: Sonic76
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 144
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
862
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Tjockistråden 4
  • Säng

Hund, Katt, Andra Djur