Bakseleöglor

MissPopcorn

Trådstartare
Hej,

Pga byte från bågdäckel till silettdäckel skall jag svetsa fast bakseleöglor på mina rockardskaklar så att jag kan fästa bakselen direkt i skaklarna (i stället för i dragringarna som tidigare). Var skall öglorna sitta för att det skall bli optimalt för hästen? Jag har helt raka skaklar...

Eventuellt måste jag även svetsa öglor framme vid skakelfästet för i nuläget har jag bara en skåra (som jag tidigare har fäst seltungan i) men jag vet inte om mina nya skakelremmar går igenom den eller om de är för tjocka. Jag har nämligen beställt en kraftig Idealdäckel.

Funderar på om jag kan ta två öglor från en kätting och svetsa dit, men om någon har bättre förslag så mottager jag dem gärna! :)

/Maja

Sv: Bakseleöglor

På min förra vagn, hemmabygge, så hade vi kättingöglor till bakselefästen :) Enklast mäter du genom att kolla din baksele, sätt på selen och mät :)

Liknande trådar

Körning På min däckel har jag snabbkopplingar. Den ena gick sönder för någon vecka sedan så jag beställde ett par nya. När dom kommer på...
Svar
10
· Visningar
1 939
Körning Som rubriken skvallrar om gäller mitt huvudbry denna kombination. Jag har en släde på låns hemma, ett ganska nätt hemmabygge som jag...
Svar
15
· Visningar
3 849
Senast: -Catherine-
·
Körning Hej, Jag har kommit över en gammal harv och ett par fasta skaklar till den. Tanken är att vi skall göra i ordning och harva till en...
Svar
5
· Visningar
1 986
T
Körning Jag har massor med häst-o ridvana men är novis inom körning. Har tömkört i dressyrsyfte i många år men ej vågat att spänna för. Vill nu...
Svar
17
· Visningar
3 221
Senast: agtatoon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka