Bakknäna??

BitterAss

Trådstartare
Min ena häst, ej längre aktiv som tävlingshäst men har gått som ridhäst på heltid sen i somras, ställer inte bakdelen under sig. Gick knappt att sko i veckan, fick agera stöd när hö skulle skos då han inte pallade att ta stöd på vä bak. När vä skoddes vibrerade hela låret & knäet skakade efteråt. Vä bak är oxå rejält galligt!!

Igår hade jag tänkt mig ut på en liten ridtur men lag ner de tankarna när jag lagt sadeln (bomlös) på ryggen. Han ställde sig som en fånghäst & trampade av & an. Kände över manke ( liten arg reaktion), längs med rygg & över kors. Liten reaktion vid SI leden men inte så att det skulle vara ngt.

Vä fram reagerade han vid gaffekbandsfästena.

På måndag ska klinik tid beställas, men någon här som har en teori? är det tjall på bak knäna månne?

Sv: Bakknäna??

Min erfarenhet är att det ställer under sig lite väl mycket när de avlastar knäna.

Annars har du ju så mycket reaktioner så jag skulle avvakta och låta vet. säga sitt i stället för att gissa.

Just det där med svårt med balansen har jag träffat på många hästar men inte på knä-hästen (-arna?). Däremot brukar de ha problem högre upp (typ höftleder och muskelspännignar i påskjutarmusklerna)

Tack för svar :)

Bokat tid idag, så på Onsdag beger vi oss till Valla.
På tur sen står en stycke ET, med akupunktur å laser.

Uppdaterar:

Var på kliniken igår då, böjde igenom hela hästen. 1 grad halt hö fram, bb ej halt men uppvisade rejält missnöje. Hästen blev helt svart i ögonen & ovillig.
Behandlad med cortison i hö fram carpus. Metacam 5 dagar & vila November ut sen skritt/jogg.

Stackarn trodde att han skulle utföra en prestation! Hoppade av nervositet, å när han hörde speakern.. Jösses...

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
Trav Min häst är allt som oftast lite spänd i ryggen och främst länden. Efter arbete är muskeln mjuk och oöm men har hon vilat eller frusit...
Svar
16
· Visningar
6 583
Senast: sandrafors
·
Hästvård jag vet varken in eller ut. jag har ett 8 årigt halvblod med shivering, och ganska mycket sådant också.. har ägt honom i snart 2 år...
Svar
17
· Visningar
3 189
Senast: Cillen89
·
Trav Har en travhäst som för 1,5 år sedan började fuska lite med travet. Kollades upp av olika veterinärer som sprutade kotor och knän fram...
Svar
10
· Visningar
806
Senast: jari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Autistisk bror
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur