S
Sudd
Min polle hade för ett tag sedan känningar i bakknäna, han vart behandlad och vart frisk. Gick superbra i ridningen och bra på tävling också. Tyvärr så har han fått tillbaka det och är behandlad igen. Jag har haft flera hästar i mitt hästliv och peppar peppar så har jag faktiskt aldrig råkat ut för skadade hästar. Har haft denna häst i 2 år och han har aldrig varit dålig innan, så jag fattar inte vad problemet är. Det måste ju komma från någonstans..?? Men kan inte komma på vad. Han går i fin form och är väldigt lättjobbad och lyhörd. Började fundera på om han var ofräsch när han började sätta sig emot mig lite, och mycket riktigt. Ska börja skritta igång han igen nu på Torsdag.
Vad har ni för erfarenheter av dåliga bakknän..? Vad har det kommit ifrån och hur har ni behandlat. Kan tillägga att hästen är bara 7 år och rätt så sparsamt riden. Lättare träning och motionsridning. Sällan jag tränar hårda pass.
Det är en quarter som jag rider western i lättare klasser med.
Vad har ni för erfarenheter av dåliga bakknän..? Vad har det kommit ifrån och hur har ni behandlat. Kan tillägga att hästen är bara 7 år och rätt så sparsamt riden. Lättare träning och motionsridning. Sällan jag tränar hårda pass.
Det är en quarter som jag rider western i lättare klasser med.