gylle
Trådstartare
Jahapp då börjar man bli lite nojjig ang att använda Hampa Pro bakskydden, efter att ha läst att många fått problem med sina hästar med ryggont så blir man ju lite lurig. Jag har använt dessa skydd på alla mina vid hoppning de sista åren då jag tycker de sitter kanonbra och inte klyddar och vänder sig odyl som eskadron typen av bakskydd. Iofs så kan jag inte efter att ha hårdgranskat teknik se någon som hellst skillnad på tekniken på någon av mina med dessa skydd jämfört med utan eller andra skydd. Hingsten bla tävlade helt utan bakskydd hela förra sommaren pga ett envist sår som skydden skavde på oavsett sort och jag kan inte se någon skillnad alls i hopptekniken men lik förbaskat blir man ju nojig iom att vi haft problem just med sträckning och låsning i ryggen i år. Tilläggas skall att de bara har bakskydd vid hoppning aldrig annars.
Börjar därför kika så smått efter andra skydd och behöver lite tips.
Eskadrons bakskydd kan han inte ha så fort han hoppar med dem så lyckas han snurra dem så att gummit är på utsidan vilket ju inte är någon höjdare.
Kikade lite på Veredus senaste modeller men de ser ju ut att vara extremt smala och det finns ju inte mkt att reglera precis på remmen. Grabben är förärvad med ett par rejäla ben och rejäla kotor bak, så pass att många läder benskydd är helt omöjliga att knäppa ihop om ingen annan töjt ut dem först. Så hur är de nya Veredus egentligen längdmässigt i remmarna ni som har lite rejälare ben på kusarna ? Är det någon skillnad passformsmässigt mellan modellerna Olympic och carbongel med tanke på att de inte utsätts för något jätteslitage iom att de bara används vid hoppning så känns det som att de billiga känns mest lockande Och framförallt sitter de still ? Någon som varit med om att de snurrat ?
Annars tips på andra bra bakskydd ? (Vita skall de vara, annars åker jag ju på att byta alla framskydden också )
Så kom igen nu erfarenheter och tips tack !!
Börjar därför kika så smått efter andra skydd och behöver lite tips.
Eskadrons bakskydd kan han inte ha så fort han hoppar med dem så lyckas han snurra dem så att gummit är på utsidan vilket ju inte är någon höjdare.
Kikade lite på Veredus senaste modeller men de ser ju ut att vara extremt smala och det finns ju inte mkt att reglera precis på remmen. Grabben är förärvad med ett par rejäla ben och rejäla kotor bak, så pass att många läder benskydd är helt omöjliga att knäppa ihop om ingen annan töjt ut dem först. Så hur är de nya Veredus egentligen längdmässigt i remmarna ni som har lite rejälare ben på kusarna ? Är det någon skillnad passformsmässigt mellan modellerna Olympic och carbongel med tanke på att de inte utsätts för något jätteslitage iom att de bara används vid hoppning så känns det som att de billiga känns mest lockande Och framförallt sitter de still ? Någon som varit med om att de snurrat ?
Annars tips på andra bra bakskydd ? (Vita skall de vara, annars åker jag ju på att byta alla framskydden också )
Så kom igen nu erfarenheter och tips tack !!