Bakbenshälta

millan71

Trådstartare
Har en häst som för några dagar sedan visade kraftig bakbenshälta på vänster. Inte varm, inte svullen, hovis har undersökt ev hovböld men det fanns ingen. Hovis kände även igenom honom och kände att han satt fast på vänster sida och tog lös honom, men när man springer med honom så är han fortfarande inte bra.

När han travar så åker höger höger korsdel upp, är han då halt på höger eller vänster?

Har bokat tid på klinik, men fick inte komma in förrän på torsdag så det blir till att vänta. :cry:

Sv: Bakbenshälta

Det benet som han "vilar" på, alltså hänger på, lägger mest vikt på, det är det friska benet.

Hoppas att blir bra med pollen! Har för 2v varit in med min för samma problem, och hon har precis blivit frisk från kotledsinflammation.

Liknande trådar

Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 174
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 750
Senast: co-SMAD4
·
Hästhantering I måndags skoddes min häst, han fick då snösulor. Samma kväll märker jag att han är spänd och markerar på VF. Vid förra skoningen fick...
Svar
13
· Visningar
2 019
Senast: Meglio
·
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 761
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur