Fislisa
Trådstartare
Upptäckte i förrgår när jag skulle göra iordning min häst för en ridtur att han stod lustigt på höger bakben. När vi sedan gick ut ur stallet såg jag att han var halt och gick in igen. Jag drog av båda skorna bak för att utesluta att det var något med dem. Han hade gummiskor med sula som täcker strålen eftersom han är ömfotad. Det blev ingen skillnad så jag provade att ta på en Easy boot men det blev inte heller någon skillnad. I väntan på att min hovslagare skulle ringa upp tog jag ut honom en kort kort sväng utanför stallet igår, och han var lite lite bättre, men vill fortfarande inte ställa ner hela benet så att kotan sträcks och står med benet lustigt (bild kommer) då kändes han jätte jätte trött och liksom smög fram, kändes jätte lustigt!
Idag står han aningen bättre och man ser bara en störning i hans rörelsemönster, han haltar inte så tydligt som igår.
Hovis kommer i ef eller imorgon fm. Och beroende på vad han hittar så kommer också veterinären.
Nu sedan jag har kollat en annan tråd om en häst som har störningar i bakkärran blev jag nojig och började gå igenom videor på min häst, från ett år tillbaka till nu. Min fråga är har han störningar INNAN han blev riktigt halt?? Isf är det ju inget med hoven och då är det väl lika bra att åka till klinik direkt??
Snälla hjälp och hacka inte på ridning i videon, de skulle enbart vara för mina ögon och analysera min ridning.. Så skit i ryttaren, titta på hästen
Video finns på youtube. Katrin Karlsson eller sök på "Eddie rider Rocky"
Bild på hur han stod igår:
LÄNKTEXT
Idag står han aningen bättre och man ser bara en störning i hans rörelsemönster, han haltar inte så tydligt som igår.
Hovis kommer i ef eller imorgon fm. Och beroende på vad han hittar så kommer också veterinären.
Nu sedan jag har kollat en annan tråd om en häst som har störningar i bakkärran blev jag nojig och började gå igenom videor på min häst, från ett år tillbaka till nu. Min fråga är har han störningar INNAN han blev riktigt halt?? Isf är det ju inget med hoven och då är det väl lika bra att åka till klinik direkt??
Snälla hjälp och hacka inte på ridning i videon, de skulle enbart vara för mina ögon och analysera min ridning.. Så skit i ryttaren, titta på hästen
Video finns på youtube. Katrin Karlsson eller sök på "Eddie rider Rocky"
Bild på hur han stod igår:
LÄNKTEXT