Kramtizzlan
Trådstartare
Har en valack på 17 år.
Nästan varje höst har han börjat prutta bajsvatten! Förr har det hjälp med att ge en kur vanlig matjäst så var det bra till nästa höst.
Men i höstas var jag gravid och var inte i stallet alla dagar så hans jästkur gick sådär då mina medhjälpare missade den ofta!
Har avvaktat för att se vad som händer men det kommer och går nu!
Har gett en ny kur som snart är klar men jag tycker inte det ger de resultatet vi fått andra år!
Det har ju kommit när dom gått in från betet ca 1-2 månader efter.
Hösilaget är torrt skulle jag säga!
Han äter nästan inget annat mer än lite kraft och mineraler för att få nått i krubban!
Så det är inget nytt med fodret!
Har gett halm utan resultat.
Det enda som saknas i hösilaget är proteiner, har inte pappret här å jag minns inte värdena....
Tips o ideer mottages
Han är ej allmän påverkad, pigg och fin i pälsen etc
Det finns ju en rad olika magpulver att köpa, finns det någon som hästar äter.... har haft svårt att få i honom det när jag provat någongång...
Dumma kommentarer undanbedes!
Nästan varje höst har han börjat prutta bajsvatten! Förr har det hjälp med att ge en kur vanlig matjäst så var det bra till nästa höst.
Men i höstas var jag gravid och var inte i stallet alla dagar så hans jästkur gick sådär då mina medhjälpare missade den ofta!
Har avvaktat för att se vad som händer men det kommer och går nu!
Har gett en ny kur som snart är klar men jag tycker inte det ger de resultatet vi fått andra år!
Det har ju kommit när dom gått in från betet ca 1-2 månader efter.
Hösilaget är torrt skulle jag säga!
Han äter nästan inget annat mer än lite kraft och mineraler för att få nått i krubban!
Så det är inget nytt med fodret!
Har gett halm utan resultat.
Det enda som saknas i hösilaget är proteiner, har inte pappret här å jag minns inte värdena....
Tips o ideer mottages
Han är ej allmän påverkad, pigg och fin i pälsen etc
Det finns ju en rad olika magpulver att köpa, finns det någon som hästar äter.... har haft svårt att få i honom det när jag provat någongång...
Dumma kommentarer undanbedes!