Bajsätare av stora mått

Mynta2

Trådstartare
Hmm, detta sk problem har jag aldrig haft med valpar. Att någon är så överförtjust i bajs av alla de sorter. Hund-katt-vilt eller människo bajs går ned med glädje. Hemskt gärna människoskit som någon klämt ur sig i skogen :(...(vi har en drös med alkisar här som gärna klämmer ur sig lite här å där) Sedan rulla länge i det är också kul. Detta kan väl hända gå över, men jag har då NOLL erfarenhet av någon som uppskattar bajs så mycket. Varken förra hunden eller mamma och syrrans valpar genom åren gjorde detta. I fredags fick jag bada henne 2 ggr samma dag pga MÄNNISKOBAJS - RULLNING. För att inte tala om tandborstning..villket är HÖGST nödvändigt efter en bajs-ätning, då det sitter fast stora klumpar av skit i munnen :(...Någon annan som har en basjhund eller har haft ? När slutade dom...eller inte ? ;)

Sv: Bajsätare av stora mått

Blääää....min äter bara hästskit...å andra sidan hade han grävt upp min döda katta som jag begravde för några veckor sen :crazy: och tuggat på ...huuuua....

Trevligt :crazy: ...Min förre åt enbart hästbajs. När man var i ett stall så kunde man bara parkera henne på gödselhögen..och där stod hon ;)..Hmm, får fundera över detta människobajs-ätandet. Människobajs är det äckligaste jag vet, förutom grisskit som ser ut presis som en människa bajjat. Kattskit är väl ingen höjdare heller, men oftast plockar hon ju ur kattlådan..och det är väl sådär ok..jag vet ju vart det kommer ifrån ;). Kattskit ute är ju svårare att få tag på..de gräver ju ned sin bajja. *tack å lov*

En gång när vi strosade i skogen så stod hon och smaskade på nåt, jag kallade in henne, gav henne en godis för hon var så duktig när hon kom på en gång. Hon slukade godisbiten och jag kollade på mina fingrar..dom var BRUNAKTIGA...luktade..STANK SKIT. Jag brukar aldrig gå och kolla vad hon ätit..men nu gjorde jag det. Det låg en sån jävla ENORM bajskorva gjord av en människa så jag höll på dö...Den hade hon smaskat på :( ..papperet låg bredvid..ÄCKLIGT VÄRRE tycker jag...Fast hunden var glad :D ....Men den mysiga skogspromenaden var förstörd...

urk...men min gammeltik brukade var i kattlådan o fynda :crazy: , kom ut smaskandes på nåt "väldigt gott" ....men nu skiter han inte inne längre så blev hon av med det smörgåsbordet :rofl:

Bajsätning är nog i princip det enda negativa jag kan komma på med hundar :eek: :rofl: Tur att vår bara åt hästbajs om hon kom åt. :D

Koprofagi kan bero på olika saker:

* För att underhålla bakterifloran i kroppen.
* Hundar som äter andra djurs eller människors avföring gör det oftast i nutritionssyfte, alltså för att få i sig näringsämnen som avföringen har kvar osmälta.

Hundar som äter avföring kan ha problem med matsmältningen. Då börj man analysera avföringen för att få reda på varför.

Det kan också bero på att hunden får för stor mängd mat, då maten passerar vilket orsakar minskad nedbrytning eftersom matsmältningsapparaten är överansträngd och maten passerar genom tarmområdet på kortare tid.

Men visst är det mysigt när de glatt kommer springades med brunt äckligt bajs mellan tänderna och en bit dasspapper hängandes ut från mungipan. :crazy: :( Har hänt en gång på min ena hund och det var vidrigt. :crazy: Den veckan fick han inga godnatt pussar. :smirk:

Jag bytte till ett energitätare foder...och gav filmjölk...då slutade min valp/unghund med att äta bajs.

Du jag tror vi kan lägga till en anledning till:

*Det är så himla gott!

Min äter också med glädje. Dock varken sitt eget eller andra hundars. Och hon rullar heller inte vilket jag är tacksam för. Då får hon hellre äta faktiskt.

Ja, fast att det är gott räknas in i min punkt 2. Då inte alla näringsämnen har smält så luktar det ju dessutom fortfarande köttbullar eller vad nu hunden/människan ätit innan. :crazy:

Här hemma är det smaskens med kaninlortar.
Lite koskit, som hamnar på vägen när bonden åker förbi i sin traktor, slinker också ner när matte tittar åt ett annat håll.
När de var små åt de hästskit och hundskit också, men det var jättelängesedan nu.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka