Bajsa slem/tuggummigegga

Amk

Trådstartare
Igår var jag iväg med min 4-åriga häst för att prova en ny sadel. När vi kommit hem igen såg jag att han hade bajsat i transporten- inget konstigt med det... MEN, i bajset, överst, låg två vita slemklumpar! De såg ut som tuggat tuggummi, och konsistensen var som en blandning mellan snor och tuggummi. Det såg inte ut som plast eller så, och hästarna har ingen ensilageplast eller liknande i sin hage som de kan få i sig.

Så nu undrar jag om någon här ahr ena ning om avd sjutton det kan ha varit?

Sv: Bajsa slem/tuggummigegga

Svårt att säga utan att se det. Det finns slem i tarmarna så det kan vara det. Men det kan också vara t ex bandmask.

Sv: Bajsa slem/tuggummigegga

Ja... jag har inte städat ur transporten, men idag ser det väl förmodligen ut mest som en ljus klump. Igår låg det som en hinna/slem i bajset, och när jag rörde det var det sammanhängande och blev till en geléklump. Vad är det för slem hästar kan bajsa "naturligt"?

Liknande trådar

E
Utrustning Ja, som frågan lyder, hur noga är ni? Jag känner mej som en hysterisk pedant... En tjej i stallet har lånat min transport för att...
2
Svar
21
· Visningar
3 134
W
Hästvård Igår kväll, hittade jag mitt minishetlandsto död inne i lösdriften. Hon var dräktig, o beräknades föla i mitten av juni. Vi hade varit...
2
Svar
27
· Visningar
4 260
Senast: Mickis2003
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar