U

underbarasteponny

Min väldigt långhårida katt och jaghar ett stort problem!
När hon skiter (inte alltid) så fasnar hela paketet i hennes päls! helt invävf i allt ludd och idag var det så illa att jag fick bada henne flera ggr och ta toa papper och sedan när jag hade badat bort skiten och skulle hämta en handuk kryper hon in i kattlådan och rullar sig!!!! så då fick jag bada henne igen!

vad gör ni med långhåriga katter?
kan man klippa håret där bak? och isåfall hur mkt.

ALLA tips och råd motages!!!!!!!

Sv: Bajs!!!!

Klipp henne, men använd en trimsax så det inte blir så fult, ta ordentligt just runt rumpan och mindre och mindre ju längre ut du kommer så behöver det inte se så illa ut :)

Klipp henne, men använd en trimsax så det inte blir så fult, ta ordentligt just runt rumpan och mindre och mindre ju längre ut du kommer så behöver det inte se så illa ut :)

ok tack för ditt svar!!
men bara för att du skrev det sprang hon iväg nu:D

Jag har en långhårig katt och det har bara fastnat bajs en gång, men det var för att han var lite lös.

Är din katt bra i magen?
Om den är normal i magen så fastnar det inte lika lätt i pälsen

Tänkte precis som Tarzzan. Enda gång det har fastnat i de långhåriga katter vi har haft så har de varit lösa i magen.

Liknande trådar

Katthälsa Sedan några månader har en okastrerad hankatt med halsband hängt runt i de olika stallen i min by. Den sista 1 1/5 månader eller så har...
2
Svar
25
· Visningar
2 689
Katthälsa En av vårt kattsyskonpar har bajsproblem. Han kan ibland vara lite dålig i magen, ibland lite för hård och ibland lös. Men inte till...
Svar
3
· Visningar
1 193
Senast: moiran
·
M
Katthälsa Det är väldigt intressant att läsa allt ni skrivit om att tämja vild kattor. Jag har "problem" med min katt. Jag fick honom då han...
Svar
0
· Visningar
990
Senast: MariaNora
·
Övr. Hund Jag föredrar ju att kombinera en mild men konsekvent hand med motivering för att uppfostra och träna mina hundar. Och så har det även...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 737

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka