Baileys Performance Balancer, Erfarenheter?

Harbor

Trådstartare
Har fått rekommenderat detta foder för vår häst. Någon som känner till om det? Den lovar ju väldigt bra och verkar ha superbra innehåll.
 
Vad är det du vill åstadkomma med fodret? Vad saknar ert grovfoder? Behöver hästen verkligen extra protein? Jag hade inte gett soja om hästen verkligen inte behöver extra protein eftersom för mycket protein ifrån kraftfoder påverkar hästens kropp negativt. Hade jag haft behov av ett liknande foder hade jag istället köpt linfrö och soja och ev. yea-sacc separat eftersom det blir enormt mycket billigare och då kan jag också ge utefter vad hästen faktiskt behöver förutom grovfodret.

Jag hittar inget pris och ingen åf i Sverige så jag vet inte vad det kostar men jag gissar att det är lika dyrt som andra färdigfoder?
 
Jag har beställt en foderstat av proffsmänniska och fått rekommenderat detta för att det är ett foder som är optimalt för denna hästs behov. Det är beräknat utgående från höanalysvärdet. Är nu mer intresserad av andras erfarenheter.
Och ja, eftersom höet inte har tillräckligt med protein så antar jag att det är därför som detta fodret är valt. Bland annat. :)
 
Jag har lite svårt att se hur den svåra miljöpåverkan av fraktat foder skulle uppvägas av innehåll som så vitt skiljer sig från de svenska producenternas så detta skulle vara värt varken pengar eller miljö.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
933
Senast: skiesabove
·
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
2 248
Senast: Sirap
·
Hästvård En kompis hade köpt getruta från Chia de gracià till sig själv men upptäckte att det var till häst. Nu har jag fått paketet. Finns...
Svar
1
· Visningar
787
Senast: Sirap
·
Hästvård Undrar vad ni har för erfarenhet av att överklaga ett beslut hos Agria? Vi har en häst som blivit ”utdömd” av veterinär. Veterinären är...
2
Svar
31
· Visningar
4 089
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarföräldrar 2024
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp