Bästa försäkringen

MagicaDeHex

Trådstartare
.....vid köp av 2åring som ska kastreras?

Behöver verkligen få tips . Ska teckna en liv försäkring nu innan kastreringen.
 
Sv: Bästa försäkringen

Normalt sett är det bästa att ta över den försäkring hästen redan har har jag förstått det som.
 
Sv: Bästa försäkringen

jo, men han har ingen livförsäkring just nu och jag skulle vilja veta om ngn har erfarenhet av när det gäller just innan kastrering
 
Sv: Bästa försäkringen

Jaha, men han har en veterinärvårdsförsäkring? Det bästa är väl att ringa bolaget och höra vad som är bäst att göra?
 
Sv: Bästa försäkringen

Jag vet ingen försäkring som täcker för komplikationer i samband med kastrering om det är det du är ute efter.
 
Sv: Bästa försäkringen

Jo det finns det numera, Folksam täcker fullt ut komplikationer av kastrering om kastreringen sker på klinik.

För övrigt täcker alla försäkringar om de skulle dö under ingreppet/uppvaket, det räknas som olycksfall i så fall det är bara själva ingreppet de inte bekostar. Gäller samma oavsett vad det är man opererar tex lösa benbitar som inte täcks av försäkringen utan bekostas av ägaren själv.
 
Sv: Bästa försäkringen

Kolla med det bolag ni använder hur karensen, som ofta finns vid nyteckning av en försäkring, omfattar.
 
Sv: Bästa försäkringen

Konstigt, i deras villkor står att försäkringen INTE täcker:
...
* klapphingstoperation, sterilisering, kastre-
ring och komplikationer till följd av sådana ingrepp.
 
Sv: Bästa försäkringen

Konstigt, i deras villkor står att försäkringen INTE täcker:
...
* klapphingstoperation, sterilisering, kastre-
ring och komplikationer till följd av sådana ingrepp.

Du kanske skulle kopierat in resten av texten också ;)

"Dock ersätts operation som utförs
på klinik för komplikationer som uppkommit
efter kastration upp till 25 000 kronor."

Dessutom har de nu dessutom plockat bort taket på 25000 så nu gäller vanliga taket man valt på sin veterinärvård dock ännu inte ändrat i villkoren men kommer i de nya. Var en ganska aktuell fråga när vi höll på och la om våra försäkringar till den 1/4 eftersom vi hade kastrering bokad för unghingsten den 9/4 och fick då veta den biten att de nu även plockat bort taket på 25 och att det i fortsättningen är försäkringens maxbelopp som gäller.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 204
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Åker ner på Q24 i Aachen och är förvirrad. Någon som har bättre koll för just nu hittar jag ingen info eller undantag. Nya regler från 1...
Svar
0
· Visningar
254
Senast: Ramona
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 679
Ekonomi & Juridik Hej, undra ifall det är någon som har erfarenheter angående försäkringsbolaget Dunstan? Har tagit över en häst som jag behöver teckna en...
Svar
2
· Visningar
1 399
Senast: lillan222
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp