Bäbis hade bråttom!

Flyttfogel

Trådstartare
Nu är han här! Det blev en liten kille!
BF var 7/9 men i måndags natt efter ett toalettbesök mellan halv tre- tretiden gick vattnet :o hoppsan!

Jag var kolugn medan sambon inte ens har nåt minne av att han svängde på sej tröja o byxor på två röda o stod startklar vid dörren innan jag ens hunnit slå numret till förlossningen :D

Vi tog det lugnt, jag var inne på Statoil o köpte gott på vägen :p, strax innan 5 var vi i Varberg. Värkarna hade kommit igång men var rätt behagliga vid den tidpunkten.
Efter promenad på parkeringen vid 11-tiden satte värkarna igång på allvar o sen försvann min verklighetsuppfattning...

Klockan 15.25 tisdagen den 14/8 kom Adam till världen :love: 46cm lång och 2740 g lätt, 24 dagar för tidigt. Lustgasen hade jag svårt att få rätt men jag kämpade på o vägrade ryggmärgsbedövning under hela förlossningen pga av min fruktansvärda sprutskräck.. (Att jag ens hade vett att bry mej om ett jävla stick.. )

Han är såklart underbar :love: o i eftermiddags kom vi hem. Amningen funkar jättebra! Adam var ju liten o tidig så han har fått extra mat från början för att inte förlora i vikt, men sen igår förmiddag får han i sej tillräckligt av mej vilket känns otroligt bra, han är ett riktigt matvrak!

Skåda vår sköning!

SUC53465.jpg

SUC53495.jpg

SUC53525.jpg


/FlyFo, en såååå jäklarns stolt morsa!
 
Sv: Bäbis hade bråttom!

Men guud så söt han var!! :D
Ett stort grattis till Er!
 
Sv: Bäbis hade bråttom!

Sötnos....:)
GRATTIS!!

Och visst e det lite kul att den blivande pappan ofta är den som e mest nervös;)
 
Sv: Bäbis hade bråttom!

supermycket grattis!!!


Va avis ja blir... Johannea BF 8/9...
 
Sv: Bäbis hade bråttom!

Grattis!
De sista veckorna kan man gott slippa.
Mina första 2 var mindre även om de var fullgångna.
Knytet ser ju enormt välmående ut.
 
Sv: Bäbis hade bråttom!

*svarar alla*

Tack tack! :love: Herrejösses så kär man blir!! (jag som inte ens tyckt särskilt mkt om barn innan :o, det var först under graviditeten jag började tycka bebisar faktiskt var ganska söta... :angel:)

Nu har vi tittat igenom korten ordentligt och jag är hemskt gråtmild just nu. (igår grinade jag för allt o ingenting :cry:) Särskilt några kort tagna direkt efter förlossningen när Adam är bara minuter gammal o ligger på mej drar igång såna känslor i mej så jag bara börjar grina.. Tänk att den lille parveln finns här! Vi fick ta med honom hem!! Och han är ju bara underbar!
 
Sv: Bäbis hade bråttom!

Gr4attis till lillgrabben. jättefin är han!!! Verkar vara ett grabb-år i år! Alla får gossar :bump:!
 
Sv: Bäbis hade bråttom!

Man får gratulera!!
Njut av tiden den går sååååå fort.

/mul med en Max 1,5 år.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp