Sv: Badrumskaos
Det går fruktansvärt långsamt här.. Vi är inne på vår 5:te vecka med helvetesfläkten.. Inga hantverkare har synts till senaste 2 veckorna pga röda dagar. Tycker dock att nån borde varit här på klämdagarna.
Jag är mögigt trött på duscha i en lägenhet 10 min härifrån, behöva tömma frystoan och springa till andra trappen för uträtta mina behov på dagtid.
Det är inte så roligt att behöva skicka folk till andra trapphuset när vi har besök.
Än så länge har detta hänt typ.
- Kakel och golv har blivit upprivet. (väven på halva väggen + badrumsskåp är kvar)
- Golvet har blivit slipat
- Golvbrunnen har blivit upphackad, för att senare bli tillfixad enligt nya avloppsnormerna.
- Alla stammar i huset har blivit primade.
Yes, allt detta på snart 5 veckor. Hipp hurra! Det är lite som att se gräs växa.
Badrummet borde vara torrt nu tycker man. Då vi fick deras största och starkade fläktmodell, som dom påstod skulle klara upp till 25 m2. (vårt badrum är max 4m2 stort)
Förhoppningsvis kommer dom väl hit i morgon.. Som senaste två gångerna, så har de knackat på kl 07 och frågat ifall dom kan få jobba i lägenheten.. Planering är överskattat tydligen!
Nu verkar det dessutom som att hyresvärden bestämt sig för att sätta in en dusch?! Utan att sagt någon till oss.. Vi hört hantverkarna säga ordet dusch x-antal gånger, så vi börjar bli måttligt oroliga. Så det blir att ringa Hyresvärden i morgon och fråga. Vi vill ha tillbaka vårt badkar!
Dusch är opraktiskt i badrummet, då duschkabin inte få plats (om dom inte sätter in en som går längst långsidan - duschvägg?) och vanligt duschdrapperi kommer göra att golvet svämmar över och ut i hallen. Efter spenderat dessa veckor med att duscha i olika nyrenoverade lägenheter, så kan jag ju säga att dom INTE vet vad lutning på golvet är. Hyresvärden verkar inte vilja sätta in duschväggar/kabiner i heller, utan det är drapperi som gäller..
Blir det ingen duschkabin/vägg eller badkar, så avskriver jag mig rätten av att inte vara rädd om parkettgolvet i hallen.. För det kommer GARANTERAT rinna ut efter 5 mins dusch.