aicha

Trådstartare
Vad tror ni om svenskarnas chans i Badminton i helgen?

Linda rider inte, Maja är inte ok. Så vi får hejja på Victoria, Dag, Johan & Tobbe!

Sv: Badminton

Tror att Viktoria kan göra en riktigt bra tävling. Hon har ju slipat på dressyren, brukar ha bra terräng (om än lite långsam) och bra hoppning. Tror hon blir klart bäst av svenskarna. Gissningsvis på Ballys Geronimo. :)

lånar tråden lite.
Har badminton någon hemsida? Eller finns det någonstans där man kan få se lite mer av terrängbanan?

Synd att inte Linda rider, hon är väl den som har bäst chanser eftersom hon har varit där innan. Var det något allvarligt?
Hejar ju såklart allt vad jag orkar på Tobbe och Amaretto :banana: :bump: Om Tobbe bara styr ordentligt ska det nog gå bra ;)

När är det de visar på Eurosport? Har tyvärr inte hittat någon som har BBC :(

Ja, BBC 1 och 2 sänder direkt lördag och söndag tror jag och eurosport ett sammandrag, har inte hittat exakt när bara

Iddefixen skrev:
Tror att Viktoria kan göra en riktigt bra tävling. Hon har ju slipat på dressyren, brukar ha bra terräng (om än lite långsam) och bra hoppning. Tror hon blir klart bäst av svenskarna. Gissningsvis på Ballys Geronimo. :)

Tror jag med, tror allra mest på Viktoria. Johan hade ju en urusel säsong förra året och fullföljde knappt några tävlingar, har inte inlett på bästa sätt men om han skärper upp sig själv lite och rider lite starkare så kommer Tom gå bra i terrängen, hoppa kan han ju , dressyren är ju bättre nu men man vet ju aldrig med honom. Men han är ju så liten aaargghhh är riktigt nervös för deras skull :crazy:

Tobbe tja nä jag har ingen gissning faktiskt , antingen går det skitbra eller skitdåligt. Han har ju inte heller så jättemånga tävlingar i sig.

Sedan är ju Dag faktiskt riktigt på gång nu så han blir nog den stora överraskningen möjligtvis.

Jag hoppas iallafall att det går bra för alla och att inget händer någon!

Efter dressyr & terräng:

Alla svenskar felfria på hinder i terrängen!

Lite tidsfel, men inte många, på alla utom Dag som var dubbelnolla i terrängen! Inte illa! :bow:

Victoria (Sölle) 17e
Dag 29e
Victoria (Onyx) 34a
Tobbe 37a
Johan 41a

56 ekipage kvar till hoppningen imorn.

Är det inte ovanlig många felfria i år??

Dvs 19 dubbellnollor!!

Trevlig är det att klassen ökat så enormt på ekipagen :)

:banana: Har ju gått bra för Viktoria hitills. Heja viktoria hon är en tuff tjej. ( Var hon som fick mig att börja rida på hennes lilla ponny Bonita en gång i tiden) Har henne att tacka för mycket..

olgaklara skrev:
Är det inte ovanlig många felfria i år??

Dvs 19 dubbellnollor!!

Trevlig är det att klassen ökat så enormt på ekipagen :)

Jo, jag tyckte oxå att det var väldigt många felfria. Men det känns ju rätt skönt faktiskt.. :smirk:

aicha skrev:
Jo, jag tyckte oxå att det var väldigt många felfria. Men det känns ju rätt skönt faktiskt.. :smirk:

Det har väl att göra med att Badminton rids utan distans och steeple för första gången skulle jag tippa på.

Jo, jag vet, men det kändes ändå som om det var väääldigt många felfria. Men, som sagt, det är ju jätteskönt att det inte hände nåt. Det verkar ju ha varit en fin bana för hästarna!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen är det dags för Breeders Trophy i fälttävlan och då avgöra även Svenska Ridsportförbundet Unghästchampionat, ett samarbete med SWB.
Svar
0
· Visningar
90
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två dagar i fälttävlans tecken väntas på Össjö Hästsällskap när Breeders och SvRF:s unghästchampionat rids i helgen. Här är allt du...
Svar
0
· Visningar
109
Senast: Gunnar
·
Dressyr Imorgon börjar det! Svenska laget: Patrik/Touchdown Therese/Dante Malin/Valbonne😍😍😍 Johanna/Mazy Tror ni vi har någon chans till...
11 12 13
Svar
253
· Visningar
18 341
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka