Bad Segerberg

Sv: Bad Segerberg

Hur är banan där? Finns det någon hemsida som man kan gå in och glutta lite på?

Några Bukefalister som ska dit? :)

Banan upplevdes förra året som stor men de flesta debuterade internationellt så jag vet inte om jag skulle säga det idag.
Den är lång, lite, lite kuperad och den går fram och tillbaka på ett fält. Man kan nästan filma allt. Varierade hinder, de hade nog alla typhinder. Några linjer som ställde till problem bl.a. ett "s". Det var väldigt lättgalopperat och t.o.m Vincent var väl inom tiden. (Hanna blev plac där.)
Innan terrängen var det en distans. Utan tidtagning dock = uppvärmning för att det inte skulle bli trångt på framridningen + att det var en bit mellan parkering och framridning.

Det är en fin tävlingsplats. Dressyr och hoppning centralt inne i Bad Segeberg. En vanlig idrottsanläggning med stor läktare. Känns riktigt lyxigt. Terrängen några km bort.

Vi har planerat att åka dit.

Senast ändrad av en moderator:

Sök på Googleearth :idea:

Eutiner strasse 27 Bad Segeberg scrolla in...

Där ser du anläggningen, dressyr och hopp.

Terrängen har jag haft lite svårt att hitta... men det måste vara vid den lilla sjön nordväst om. Norr om sjön ser man en ovalbana. Där bör det vara.. lite svårt att känna igen sej.

*kl*

Lycka till nu ni alla som åker till BS :bump:

Tyvärr så får jag stanna hemma :( Eftersom jag inte får ledigt från jobbet :mad:

Jaa :idea: det låter som en smart idé.

Speciellt när man har hästintresserade kollegor :angel:

Fast jag skulle kunna spinna vidare på förra årets (eller årens) skador

Nå nu vet vi.
Banan var betydligt mer spetsad än förra året. Så de som tyckte den var "stor" då fick en mer teknisk bana nu och.. stor. Det fanns alternativ på några hinder men långt ifrån vad många svenskar ville haft. ;)

Kul när terrängen är så utslagsgivande!

Dressyren var lite intressant. Domarna var rejält oense i båda klasserna om vad man ville se.
Det skiljde sådär 30-35 poäng ibland. :eek: Lite väl mycket kanske.

Hoppningen var uppenbarligen för svår för gänget. Två lyckades nolla inom tiden.

men Hanna är glad. Hon blev 8:a. :idea:

och

Lotta med Diabelli 3:a
Chrille 6:a
Marika Jansson & Bellux 12:a
Hannes med Helia 13:a (hon såg fräsch ut.. kul!)
Ludde med Thelam 14:e

det var 15 plac

bilder

Liknande trådar

Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 157
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 285
Senast: Äpplet.
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
638
Senast: Alexandra_W
·
Samhälle Jag vänder mig till Buke som brukar ha svar på det mesta. Min mamma som är pensionär bor i Kenya. Hon behöver en gång varje år lämna in...
Svar
3
· Visningar
448
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka