Sv: Bad Segeberg
Hittade en film på terrängbanan på arrangörens hemsida för den intresserade:
http://www.duw-sh.de/index.php?option=com_content&task=view&id=157&Itemid=70.
På sexan fanns det flera olika vägar att välja, rakt fram eller bågar. 11b låg på båge ca 3-4 galoppsprång åt vänster. De flesta tog 4 språng mellan spets och uthopp i vatten. I sunken roaden fanns också lite olika alternativ, bla rakt på eller vända direkt vänster efter första granen. Eller göra som jag och rida rakt igenom granarna.
Jag startade som nr 6 tror jag bestämt... jag var tidig iaf... och sen startade jag i hoppningen som nr 2
Påväg till 4a blev han så het att han fortsatte vägen fram och jag fick typ vända på en volt och rida tillbaka
Jag red (nej, FÖRSÖKTE rida :smirk
5 och 3 galoppsprång på 6:an och det ångrar jag eftersom jag inte fick stopp på hästen så han fortsatte rakt fram efter 6a och jag fick lägga en stor volt till 6b och sen 3 galoppsprång till 6c, 2 och 3 galoppsprång hade varit bättre!
Coffin hoppade han hur avslappnat som helst och det var jag skitnöjd med!
11a och b gick han också som tåget...
Vi var nära på att störta på spetsen och tog med oss hinderflaggan
så fick lägga en volt innan vattnet och travhoppa nedhoppet
och HAN GJORDE DET! Fast det räknas ju inte som stopp eftersom det var 13 och 14a...
Sunken road var jag ÖVERTYGAD om att vi skulle få ett stopp om jag red rakt fram, vilket jag ändå gjorde, men han gick superfint där med och klämde inte för fem öre...
På den stora graven (15) kom vi perfekt, hästen framför mig och han bjöd och sen slår han i en tvärbroms, för att han inte känner för det, och på andra försöket hoppade han såå avslappnat, det gör han bara för att jävlas!
Det jobbiga med honom är att han stannar på... skitsaker! Inte de svåra kombinationerna eller de stora, skräckinjagande sakerna! Han kan bestämma sig för att ett lättklasshinder är "ohoppbart" medans han gick som tåget i den internationella i Sahrendorf...
Men hoppningen var han superfit, på framridningen var han mycket mer lösgjord än vanligt, allt han behövde var alltså 9 min full galopp på stoora fält
rev bara utsprånget i oxer-räcke kombination som var ganska trång och vi kom stort in och då händer ju sånt :smirk: