Bad Segeberg

Sv: Bad Segeberg

Lille herrn var jättespänd i dressyren och domaren var ganska snåla med poängen så vi landade på mer straff än vi är vana vid. Men det är inte hela världen och jag får helt enkelt rida bättre nästa gång! Terrängen nollade vi med 4 sek över tiden och då höll jag igen ganska mycket i början för att inte ta slut på honom (trött var inte så hade nog inte behövts). Massaker av hoppbanan :p. Vissa rivningar kan jag ta på mig men ja, han är ju som han är och var antagligen lite trött också. Hoppade väldigt fint de 3 sista hindrena iaf :D

I vilket fall är jag supersupernöjd med min pålle. Underbar i terrängen och alla mina hinder/höjdspöken i hoppningen (och terrängen för den delen också) var som bortblåsta :bump:.

Men Grattis då!!!! Du och jag får helt enkelt dressera/träna hoppning hela vintern så blir vi oslagbara.....:angel:

Hittade en film på terrängbanan på arrangörens hemsida för den intresserade: http://www.duw-sh.de/index.php?option=com_content&task=view&id=157&Itemid=70.
På sexan fanns det flera olika vägar att välja, rakt fram eller bågar. 11b låg på båge ca 3-4 galoppsprång åt vänster. De flesta tog 4 språng mellan spets och uthopp i vatten. I sunken roaden fanns också lite olika alternativ, bla rakt på eller vända direkt vänster efter första granen. Eller göra som jag och rida rakt igenom granarna. :angel:

Jag startade som nr 6 tror jag bestämt... jag var tidig iaf... och sen startade jag i hoppningen som nr 2 :D

Påväg till 4a blev han så het att han fortsatte vägen fram och jag fick typ vända på en volt och rida tillbaka :o
Jag red (nej, FÖRSÖKTE rida :smirk:) 5 och 3 galoppsprång på 6:an och det ångrar jag eftersom jag inte fick stopp på hästen så han fortsatte rakt fram efter 6a och jag fick lägga en stor volt till 6b och sen 3 galoppsprång till 6c, 2 och 3 galoppsprång hade varit bättre!
Coffin hoppade han hur avslappnat som helst och det var jag skitnöjd med!
11a och b gick han också som tåget...
Vi var nära på att störta på spetsen och tog med oss hinderflaggan :crazy: så fick lägga en volt innan vattnet och travhoppa nedhoppet :eek: och HAN GJORDE DET! Fast det räknas ju inte som stopp eftersom det var 13 och 14a...
Sunken road var jag ÖVERTYGAD om att vi skulle få ett stopp om jag red rakt fram, vilket jag ändå gjorde, men han gick superfint där med och klämde inte för fem öre...
På den stora graven (15) kom vi perfekt, hästen framför mig och han bjöd och sen slår han i en tvärbroms, för att han inte känner för det, och på andra försöket hoppade han såå avslappnat, det gör han bara för att jävlas!

Det jobbiga med honom är att han stannar på... skitsaker! Inte de svåra kombinationerna eller de stora, skräckinjagande sakerna! Han kan bestämma sig för att ett lättklasshinder är "ohoppbart" medans han gick som tåget i den internationella i Sahrendorf...

Men hoppningen var han superfit, på framridningen var han mycket mer lösgjord än vanligt, allt han behövde var alltså 9 min full galopp på stoora fält ;) rev bara utsprånget i oxer-räcke kombination som var ganska trång och vi kom stort in och då händer ju sånt :smirk:

Senast ändrad:

Men dåså, som jag trodde. Har bilder på dig i terrängen :D
Såg landningen efter spetsen, eller hörde att *ka-dunk* först. :crazy:

Men dåså, som jag trodde. Har bilder på dig i terrängen :D
Såg landningen efter spetsen, eller hörde att *ka-dunk* först. :crazy:

Om man säger såhär, jag red på stort och han gick på litet :crazy:

Bra bilder, bilder på något av mina stopp, fula bilder eller bara bilder på ett brunt sträck som susar förbi med en ryttare fastklamrad i tyglarna? :angel:

Hittade en film på terrängbanan på arrangörens hemsida för den intresserade: http://www.duw-sh.de/index.php?option=com_content&task=view&id=157&Itemid=70.

Jodå den hittade vi på torsdagen innan. :idea:
Så när jag pratade med ryttare på plats hade vi gått banan men inte de. Lite ny sträckning i år jmfrt med ifjol men de har gjort små ändringar varje år. Däremot var det färre komplex och svårigheter i år. Det fanns fler alternativ också. Enl GJ så hade man årets olyckor i åtanke.

Jaså, den missade jag då :angel:

Nu har jag ju inget att jämföra med men jag kände hela tiden att det här är inga problem för oss egentligen (sen kan ju allt hända men). Annars kan jag ju nojja mig lite och tänka hjälp, ska vi verkligen hoppa det här? Inga gigantiska hinder, någon enstaka lite större. Det var inga alternativ däremot fanns det möjlighet att ta hinderkomplexen/kombinationerna på lite olika sätt (antar att det var det du menade). Man fick välja vad som passade sig själv och sin häst bäst, beroende på utbildningsgrad och mål med tävlingen. Jag tyckte att det var en jättefin och välbyggd bana!

Glömde en bild. Denna lilla sak låg och lurade under hinder 16: http://archive11.pixbox.se/arkivet/synligt_23/15710000-15719999/640x480/15713957.jpg Söt va? :)

Tack! Fast det blev bättre bilder på de svenskarna som kom en stund senare när dimman lättat.

Liknande trådar

Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 159
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 193
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
132
Senast: Gunnar
·
Fritid Har planerat in en weekend i Danmark nu i december. Den stora planen är att bara åka bort och ha det mysigt och strosa runt på...
Svar
19
· Visningar
452
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2