Bad Segeberg

Sv: Bad Segeberg

Vi planerade det med gamlingen innan, och jag säger bara.... HIMLA TUR att vi la ner det projektet efter Segersjö om Breeders kommer då, jag menar vi har ju redan avstått NM :angel:

:confused::confused:

Jag trodde att jag skulle dit, eller snarare jag var anmäld (det var vi noga med att kolla, annars anmäler vi genom tyskland istället så får vi garanterat åka) men bara Malin har fått mail och står med på listan, får kolla upp det, hoppas verkligen att jag kan rida där, jag strök mig från Aalborg för att jag har Segeberg kvar denna säsongen :crazy:

Vi hade tänkt åka. Men avstod pga att vi inte vetat när häst och barn ska åka och jobba i tyskland(Flensburg). Sen har bäbisen gjort en så pass bra säsong (går stadigt i 1*-igt) att han kan vila från fältttävlan.

Vi kommer tyvärr inte :(
Vi får lugna oss till våren...

Lite trist är det att säsongen är över men vi fick till ett bra avslut :banana:

och just nu vet inte vi. Dumle trampade av sej en sko när han fick ett frispel i hagen. Ny sko på och så vill han inte ta för sej... i högergalopp. (igårkväll, omskodd igårfm)
*suck*
Hovslagaren på väg. Hoppas det bara är sömtryck... och att det fixar sej. :cry:

Hur går det, blir det nåt? Jag som tyckte jag hade en perfekt direktkontakt på plats, jag ska ju skriva. :angel:

Hoppas Dumle blir bra.

Hur går det, blir det nåt? Jag som tyckte jag hade en perfekt direktkontakt på plats, jag ska ju skriva. :angel:

Hoppas Dumle blir bra.

Läget ikväll:
Han haltar inte men tar inte för sej riktigt i vänster galopp eller i trav i höger varv. Tilda känner mer än vad vi (och hon) ser. Höger fram sömtryck. Vi får se imorgon... :crazy:

Han går säkert igenom besiktningen som han är nu.. men hon får inte rida i terrängen om han inte "känns som vanligt".

Så vi har inte packat.. men är förberedda. Sista avresetiden satt till 16:00. *suck*

Jag håller alla tummar och tår för att ni kommer iväg men annars så dränker vi era sorger på festen på lördag!:bump::bump:

Jag håller alla tummar och tår för att ni kommer iväg men annars så dränker vi era sorger på festen på lördag!:bump::bump:

Ja det får bli dränkning. Nu är beslutet taget. Han gick visserligen igenom besiktningen idag (hade vet hemma av annan anledning) men när vi visade vänstergaloppen så såg han också det. Usch bara för att det är så lite så hoppas man ännu mer. Men nu är beslutet taget.

Onekligen vet jag att några inte sörjer (viss lättnad märktes hos några) och jag kan väl känna att det går att fördriva helgen ändå. :idea:

Så nu finns jag med och kollar om ni lever upp till era drömmar. :devil:

Ja det får bli dränkning. Nu är beslutet taget. Han gick visserligen igenom besiktningen idag (hade vet hemma av annan anledning) men när vi visade vänstergaloppen så såg han också det. Usch bara för att det är så lite så hoppas man ännu mer. Men nu är beslutet taget.

Onekligen vet jag att några inte sörjer (viss lättnad märktes hos några) och jag kan väl känna att det går att fördriva helgen ändå. :idea:

Så nu finns jag med och kollar om ni lever upp till era drömmar. :devil:

Den enes död är den andres bröd...vi är jätteglada för att ni blir hemma!:bump:

Men givetvis är det synd om Tilda...lovar att krama henne extra mycket på lördag!:love:

Hittade en film på terrängbanan på arrangörens hemsida för den intresserade: http://www.duw-sh.de/index.php?option=com_content&task=view&id=157&Itemid=70.
På sexan fanns det flera olika vägar att välja, rakt fram eller bågar. 11b låg på båge ca 3-4 galoppsprång åt vänster. De flesta tog 4 språng mellan spets och uthopp i vatten. I sunken roaden fanns också lite olika alternativ, bla rakt på eller vända direkt vänster efter första granen. Eller göra som jag och rida rakt igenom granarna. :angel:

Liknande trådar

Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 159
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 193
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
132
Senast: Gunnar
·
Fritid Har planerat in en weekend i Danmark nu i december. Den stora planen är att bara åka bort och ha det mysigt och strosa runt på...
Svar
19
· Visningar
452
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024