E
EmzaPemza
Nu frågar jag er westernfolk här :smirk: Jag håller på att sätta igång min häst efter att hon har varit halt, vi har börjat öva att göra halt på stört när jag säger till (hon har nämligen skenat med mig förut och inte lyssnat ett skit på mig) Men jag har ett litet problem, när hon stannar och sen smyger fram några steg så vill jag backa tillbaka henne till det stället där jag gjorde halt.
Nu är det så att hästen KAN inte backa rakt när jag sitter på, Hon verkar inte obalanserad, bara envis, hennes rumpar åker fram och tillbaka och hon snurrar runt och försöker göra sina egna små bakdelsvändingar.
MEN när jag hoppar av och backar henne, backar hon rakt, utan problem.
Så..jag behöver lite tips om vad jag gör för fel? eller hur man kan öva på att backa från ryggen, utan att hästen slår knut på sig själv. Kan nämna att jag rider i repgrimma och på långa tyglar/rep :smirk:
Tack!
Nu är det så att hästen KAN inte backa rakt när jag sitter på, Hon verkar inte obalanserad, bara envis, hennes rumpar åker fram och tillbaka och hon snurrar runt och försöker göra sina egna små bakdelsvändingar.
MEN när jag hoppar av och backar henne, backar hon rakt, utan problem.
Så..jag behöver lite tips om vad jag gör för fel? eller hur man kan öva på att backa från ryggen, utan att hästen slår knut på sig själv. Kan nämna att jag rider i repgrimma och på långa tyglar/rep :smirk:
Tack!