Back on track??

Filur F

Trådstartare
har en valack som har kotledsinflammation i höger bak, haft det sen september månad.. Tänkte testa back on track`s paddar för att se om det blir lite bättre.. Så då undrar jag om man måste ha back on track på båda benen?? kan dom ha det dygnet runt??

//F

Sv: Back on track??

har en valack som har kotledsinflammation i höger bak, haft det sen september månad.. Tänkte testa back on track`s paddar för att se om det blir lite bättre.. Så då undrar jag om man måste ha back on track på båda benen?? kan dom ha det dygnet runt??

//F

Hur kan hästen ha haft kotledsinflammation ända sedan i sptember? Har du inte åtgärdat den hos veterinär?? Om inte, så är detta prio ett!

Back on track behöver du inte ha på båda benen (men linda gärna det andra benet ändå med BoT eller vanlig pad) och du bör inte ha dem på längre än halva dygnet åt gången.

Hur kan hästen ha haft kotledsinflammation ända sedan i sptember? Har du inte åtgärdat den hos veterinär?? Om inte, så är detta prio ett!

Back on track behöver du inte ha på båda benen (men linda gärna det andra benet ändå med BoT eller vanlig pad) och du bör inte ha dem på längre än halva dygnet åt gången.

Givetvis har jag varit på klinik med honom och har varit på återbesök 4 ggr och varje gång har han varit halt, men senaste gången var han bara halt 3 steg och ej på böjtspår.

Ska till kliniken i slutet på februari för att kolla igen och tänkte då testa ifall det hjälper med BoT..

Åh tack för det. :) Men man vet ju aldrig, det finns ju så mycket konstigt folk...
Visst kan du prova Back on Track då. Det skadar åtminstone inte.
Undrar då ifall det togs någon röntgen på kotleden? När man fått behandla flera gånger och hälta kvarstår så kan det behöva användas något annat preparat. Speciellt om det finns röntgenförändringar.

Det togs röntgen första gången jag åkte dit och då hade han pålagringar i hasen men det påverkar inte honom mer än att han är lite stelare i det benet men inget mer.. Sen har det inte tagits mer röntgen.. Han behandlades bara 2 ggr och stått i sjukhage..
Har haft olika veterinärer varje gång och dom ser ju klart lite olika på hur halt hästen är..
Veterinären som jag var hos sist vill triangelmärka honom om han är halt nu i februari..
Så då hoppas jag att BoT hjälper..

Jag har använt BoT på flera hästar med dåliga leder och senor. Det har inte hjälpt att bli av med pågående inflammation men har hjälp känsliga ben att hålla sig fräscha längre tid. Så det är väl värt ett försök iaf. Min erfarenhet är dock att när man väl vant in hästen med dem så bör man ha dem på varje natt (eller dag om man nu hellre vill ha lindor dagtid) utan uppehåll för bästa effekt.
Lycka till med din häst.

Jag hade definitvivt åkt till en klinik som gör IRAP!! Det fungerade på min kompis häst som haft många problem med inflammationer!! och kompletterat med BoT...

Jag hade definitvivt åkt till en klinik som gör IRAP!! Det fungerade på min kompis häst som haft många problem med inflammationer!! och kompletterat med BoT...

Om det är så att han är halt nu i slutet av februari ska jag nog försöka hitta en klinik som gör IRAP.. Har varit på Halmstad Travbaneklinik och dom gör nog inte det...
Har ni några förslag på kliniker som gör det??

har du varit i halmstad så kan det ju vara en ide att kolla med Slöinge...annars gör Helsingborg det.

Liknande trådar

Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 102
Senast: MiniLi
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 174
Senast: Anna-Bella
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 092
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka