Back on Track!

C

Calippo_

Funderar på att köpa ett par till min polle, men vad ska man ha Paddarna med karborre eller vanliga paddar?

Han har lite galla på backbenet men det har han alltid haft det är mer frambenet jag är orolig över han markerar på det men han är inte halt funderar på om det skulle funka, men det är klart vi vet ju inte varför han markera varken veterinären eller så, men han har inte ont utan springer på utan att bry sig så det är bara skumt..

Men funderar på om back on track skulle funka någon som vet som har vad det brukar hjälpa mot? När ska man ha på dom varj kväll eller bara de kvällar man tycker?

Sv: Back on Track!

Är hästen halt krävs undersökning av vet och behandling. BoT är ingen mirakelkur men kan absolut hjälpa till för att öka genomblödningen i benen för att hjälpa till vid läkning. Fungerar vid gallor eller på gamla stela hästar som mår gott av den extra värmen. Jag fick det rekommenderat av min vette när jag satte igång min pålle efter en hälta. Köpte de med kardborre och de har varit kanon bra. Kardborren sitter som berget, är benen blöta transporteras fukten ut till det yttre lagret och benen blir torra och fina och sist men inte minst min häst accepterade att ha dem på varje natt i några veckors tid.

om hästen markerar och det inte försvinner vid vila så kanske en klinikutredning kunde vara en god ide.

en häst kan ha bra ont men springa på ändå, jag har själv en sådan pålle. markerar hästen så har den ont, annars skulle den inte markera alls.

vilka bot paddar man vill ha är ju en smaksak. själv föredrar jag dom "vanliga" paddarna och linda över, men det står i anvisningarna som medföljer att man ska vänja in hästen långsamt och öka tiden succesivt för att undvika blisterskador.

Han markerar bara i början av t.ex ridpasset och sen släpper det, men han har balltramp på höger fram som snart har läkt och det är där han markerar det blir bättre när man rider.....

okej, bara en reflektion på att du skrivit att vare sig du eller vet. visste varför han markerade ;) jag har själv en häst som om han har möjlighet galopperar på som en galning även då han är 3 gradigt halt på ett ben

han hade en vridskada förra våren, och vet. tyckte vi skulle pröva att "vila ut den" och medicinera kvar på lösdriften med dom andra men det gick inte, han vart inte still några långa stunder. det blev boxvila i 2 mån. och medicinering istället för att det skulle kunna läka. fick "krympa" sjukhagen till 4*4 m. innan han höll sig tillräckligt still

back on track är jätte bra, har ett käskydd själv och man känner sig mjuk och varm när man har det, är absolut värt att testa.
:)

Håller med om att de med kardborre är bra, trots att kardborrebanden sitter som berget å lite svårt att få av om man har lite frusna ömma fingrar som jag, har haft paddar oxå, de är ju lättare att få av, men tar lite längre tid med lindningen när de ska på. Min häst har en filt till ryggen oxå, han tycker den är skön några nätter, sen biter han tag i den för att försöka dra av den =) Använder själv flera olika produkter back on track, kan skriva under på att det är en varm behglig känsla å att man blir mjuk å nästan symtomfri efter en tid. När du köper BoT får du anvisningar om hur du ska vänja din häst innan du kan använda dom fullt ut.

Liknande trådar

Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 112
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
4 204
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
1 039
Senast: Scata
·
Hästmänniskan Funderar på att köpa en Back on Track Posture Reminder. Någon som har erfarenhet? satt den bekvämt eller skaver den vid armhålorna...
Svar
1
· Visningar
735
Senast: Leeelot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka