Back on track

ibiza

Trådstartare
Hej!
Jag undrar om det är någon som vet om det är tillåtet att använda Back on track produkterna på tävling. Tex. att ha på länd täcke under framridningen, täcke när den står i transporten m.m. Fick nämligen höra att det var karens tid på Back on track.

Sv: Back on track

Oops, det har jag aldrig hört talas om. Vet flera som har benen lindade med b&t mellan klasserna. Känns tveksamt att det skulle vara så...

Med tanke på hur mycket travet använder dem innan och mellan klasser så skulle jag bli mycket förvånad om det var karens. Men vill man vara säker så kolla med STC.

Från ridsportsförbundets hemsida, förbjudna åtgärder
"kylning av ben i smärtlindrande syfte vid tävling eller träning före tävling"

Lite svårtolkat men BoT räknas väl inte som kylande eller?

"behandling med elektrisk utrustning eller magnetutrustning är ej tillåten på tävlingsdagen, inom tävlingsområdet"

Det finns ju magnettäcken, har själv ett dock inte från BoT. Är det magneter i BoT produkterna?

Läs mer på www.ridsport.se under sport/tävling doping och otillåten medicinering

Då tolkar jag det som att det inte är någon karens på BoT. Kanske någon förväxlat BoT med magnetprodukter och därför sagt till TS att det var karens?

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet om back on track pardus L är 58-60 eller 59-60? Står olika beroende på var man läser.
Svar
0
· Visningar
120
Senast: aglaonema
·
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 134
Senast: MiniLi
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
177
Senast: Shixle
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 299
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • FÅRtråden
  • Småhunds ägare