Back on track

M

mao

jag vet att det finns många trådar om det men då handlar det ju emst om ifall dom funkar, jag vet inte ens vad det är !
Så, vad använder man dom till? Alla säger att dom är så bra..

Vad gör dom för nytta?

Sv: Back on track

Jag har dem på skador eller förebygga skador på min gamla häst. De reflekterar hästens värme tillbaka in i benet och verkar faktiskt bra i läkning bl.a.

Jag använder B-O-T till både mig själv och hästen, och jag upplever att de hjälper som 17 när man är skadad och det finns en ökad kroppsvärme, och annars tycker jag att de funkar som vilka skydd som helst. Dock finns det dom som inte delar den uppfattningen utan som tycker att de värmer mer hela tiden.

Okej, tack för era svar. Alltså inget som andvänds i förebyggande syfte? Eller är det?

Jag har BoT efter lite hårdare ridpass ca 2 ggr i veckan. Alltså i förebyggande eftersom hästen är i full kondition. Ibland kan jag slänga på dom 2 veckor i stöten om han känns gallig.

Liknande trådar

Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
841
Senast: Svartkatt
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
989
Senast: Myrten
·
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 306
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
971
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama