back on track...

T

Tess82

Har hört att man bara ska ha dem på ca 20 min första gångerna.men kan man ha dem på i hagen?tänkte när hästen går på bete. :confused:

Jag har haft mina på i hagen.
men det var efter det att hon varit skadad och fick börja gå ut igen.
Varför vill du ha dem på i hagen?

Jo jag tänkte ha dem i förebyggande syfte på min gamling.Men han ska på bete i maj och då går han ju ute dygnet runt.det var så jag tänkte.har ingen som helst erfarenhet av dessa vaddstycken men har hört att de kan göra underverk. :)

jag är jätte nöjd med mina.
Har hästen inga problem med benen tycker jag inte du ska ha dem på i förebyggande syfte.( jämt)
Jag brukar ha mina på på nätterna efter hon tränats hårt.
sen är de ju ganska dyra så det är inte så kul om de tappar dem i hagen. ;)

det är så att han hade en gaffelbandskada för ca ett år sedan. och jag tror den börjar spöka igen.senan kommer alltid att vara lite större än normalt men nu känns den lite större än så. Det är bara en fundering jag har som kanske kunde hjälpa honom?!.Han är ganska bullig på benen förövrigt, lite överben mm.men han fyller ju snart 28 år så han har väl rätt att se lite sliten ut.Jag vill ändå hans bästa,så går det att förbättra hans gamla ben så vill jag det. :bump:

Man kan ha dem på i många timmar i sträck, bara man "vant in" hästen att ha dem.

Jag har förutom sådana till hästen, även ett knäskydd till mig själv.
Och jag märkte tydligt varför man måste vänja in kroppen på dem! :crazy:
Jädrans vad de hettade efter ngn timme första gången jag använde dem! :crazy:
Och till slut övergick det till att mer eller mindre bränna!

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har tältat en del med vovvarna denna sommar och det har varit riktigt mysigt. Men jag har lite svårt att bedöma om nätterna är för...
2
Svar
20
· Visningar
1 033
Senast: __sofia__
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
929
Senast: Fiorano
·
Hästvård Är det någon som vet om man kan lägga på hästen ett tunt regntäcke efter att ha behandlat den med zitch vet pour-on? Tänker häst på...
Svar
3
· Visningar
831
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 367
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar