Back on track -sprätta upp nedre bogvecket?

ascha

Trådstartare
Jag har ett nättäcke från Back on track som jag tycker sitter lite för tajt i bogen och funderar på att sprätta upp den nedre sömmen (egentligen är det ett vävband) för att öppna upp bogvecket. Är det någon som har gjort detta?

Jag har ett nättäcke från Back on track som jag tycker sitter lite för tajt i bogen och funderar på att sprätta upp den nedre sömmen (egentligen är det ett vävband) för att öppna upp bogvecket. Är det någon som har gjort detta?

Risken är väl att täcket bara glider lite bakåt och hänger på bogen ändå?

Har du provat att lyfta det i manken och se om bogvecket kommer i bättre position?

Trodde att det var avsiktligt designat så att man skulle kunna göra det :p
Nu är min så smal i bogen så att det inte är aktuellt, men i värsta fall ser det inte så svårt ut att sy ihop det igen om det inte blir bra.

Jag har gjort det, funkade utmärkt och täcket har inte glidit bakåt pga detta.

Risken är väl att täcket bara glider lite bakåt och hänger på bogen ändå?

Har du provat att lyfta det i manken och se om bogvecket kommer i bättre position?

Det sitter bra över manken (har inte problemet med att det åker bakåt som jag förstått att många andra har) men det känns som det spänner över bogen när hon rör sig pga sömmen.

Trodde att det var avsiktligt designat så att man skulle kunna göra det :p
Nu är min så smal i bogen så att det inte är aktuellt, men i värsta fall ser det inte så svårt ut att sy ihop det igen om det inte blir bra.

Ja det kanske är så. Får försöka hitta någon med rejäl symaskin som kan återställa det om det inte blir bra :-)

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet om back on track pardus L är 58-60 eller 59-60? Står olika beroende på var man läser.
Svar
0
· Visningar
111
Senast: aglaonema
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Shixle
·
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 106
Senast: MiniLi
·
Utrustning Samtliga dessa märken har liknande funktioner vad jag kan läsa mig till. Har tidigare använt, och använder fortfarande, Back on Track...
Svar
16
· Visningar
1 750
Senast: CFrisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix