Back On Track schabrak

LinnK

Trådstartare
Har ni något sådant?
Eller har provat iaf?

Är det värt dom dryga 600kr som det kostar?

Jag är helt lyrisk över hur bra fleecetäcket är
(och mitt eget ryggbälte) och undrar om schabraket vore något till min ena häst som har svårt att slappna av och höjja ryggen under arbete.

Tänkte att med lite värme under jobbet så kanske det skulle gå lättare?

Sv: Back On Track schabrak

Personligen tycker jag att det är lite för kort verkningstid. Under 1 h händer det ju inte så mkt. Har inte sj. testat men en kompis har gjort det och hon tyckte det var något bättre än ett vanligt schabrak men ingen jätteskillnad.

Du kan ju testa o rida med fleecetäcket under :)

Blodcirkulationen ökar ju, men frågan är om det gör något nytta?!

Du kan ju ha på bot täcket några timmar och ta av det precis innan du ska rida, det ger nog bättre effekt.

jag har ett, och eftersom den ändå ökar blod cirkulationen så varje minut tycker jag är värd.

Å andra sidan är de regäla kvaliteetschabrak och sånna kostar pengar.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som provat Back on Track Royal Quick Wraps och kan dela lite info om dem? :) Har funderingar på att skaffa dem till min...
Svar
18
· Visningar
3 968
Senast: nullo-modo
·
Utrustning Jag har börjat fundera på den ryggvärmaren som back on track har. Jag har en 21 årig d ponny som rids fullt ut osv, inga ålders tecken...
Svar
15
· Visningar
5 952
Senast: djezima
·
Utrustning Vad anser ni om märket back on track på unghäst på 1,5-3 åringar? Jag själv har använt bot täcke osv på en av mina gamlare hästar pga...
Svar
9
· Visningar
1 614
Senast: remmis
·
Utrustning Någon som har dom där back on track arbetsdamasker? Ger dom verkligen sån positiv effekt på hästens ben som det står om dom osv? vad tkr...
Svar
10
· Visningar
6 977
Senast: Picazzo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka