Back on track för hund?

Philosophia

Trådstartare
Finns det?

Min tik har fått någon form av skada/förslitning/etc vid carpalleden (ska utredas på torsdag) med skum hälta som kommer till och från. Nu kommer ju detta att diskuteras med veterinären, men jag vill ändå höra huruvida BoT finns för hund och om någon har erfarenhet av det, t.ex. vid artros.

Sv: Back on track för hund?

Jajemen! Jag vet iaf om att det finns Back on track täcken vilket jag blev rekommenderat att köpa till min jycke nu när han har artros.
Däremot vet jag inget om något bandage/pad eller så..tyvärr.

Det finns både täcken & "paddar" till benen till hund med!:)
Vet inte hur bra dom sitter, inte testat.

http://www.redog.se/ har dom back on track för hundar.
Klicka på produkter, sen på hund, sen på
ReDog Neopren Skydd. Dom kan man sätta just över den
leden du pratar om. Om jag fattat det rätt:

produkt_neopren1.jpg

Tack alla! :) Då vet jag att det finns. Hoppas att den minsta storleken kan passa en italiensk vinthund, eller om jag behöver vira det flera varv runt benet (om det nu blir aktuellt).

Någon som har erfarenhet av det vid artros?

Kalinsi: Det där neopreneskyddet verkar ju kunna ge lite bra stöd runt carpalleden! Ska kika på det.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 860
Senast: Lillefrun
·
Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
1 112
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
1 039
Senast: Scata
·
Övr. Hund Hej, Vi har en underbar labrador (6,5 år). Tidigare var vi fodervärd, i 1,5 år, till en annan labrador (8 år nu) som sedan blev...
Svar
19
· Visningar
2 177
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit