B-vitaminer & järn

Lycanthrope

Trådstartare
Vad är bäst att ge för att få i hästen detta?

Veterinären rekommenderade Chevinal plus men det är så sablans dyrt, men får köpa det om jag inte hittar något annat lämpligt.

Sv: B-vitaminer & järn

Hon har haft en infektion i kroppen och veterinären rekommenderade vitaminer (b samt järn) nu för att läka henne helt osv..

Det bästa hade ju varit något tillskott som innehåller båda :D

Jag ska kika på de flytande varianterna, har dock hört att jästen är bättre för hästen?

För att hästen (precis som människan) ska kunna ta upp järnet på bästa sätt behövs även c-vitamin.

Min vet brukar tipsa om att ge järntillskott+ nyponsoppa (c-vitaminrikt)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
800
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
634
Senast: AbCdE
·
Katthälsa Vilket foder tycker ni är bäst för dräktig katthona, under digivningen och till ungarna när de börjar äta? Planerar en kull på min hona...
Svar
4
· Visningar
442
Senast: MissFideli
·
Hästvård Hittat tillbaka till bukefalos som man en gång i tiden hängde på både i tonåren och vuxen och hittat tillbaka på grund av att jag tycker...
Svar
1
· Visningar
359
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka