B- vitamin

FannyN

Trådstartare
Har någon nåt bra tips på b vitaminer, det får gärna vara prisvärt.

tacksam för svar.... :bow:

Beviplex flytande B-vitaminer till människor, men funkar lika bra till hästar. Finns på apoteket 1liter kostar 96kr. Men ger 0,5 msk/100kg kroppsvikt som normal dos och vid tex pälsfällning(om hästen är mycket trött eller muskel öm) kan man ge 1msk/100kg kroppsvikt. Överskott lämnar kroppen med bla urinen.

JAg haft Krafft b-vit..kommer inte ihåg hur mycket där är i den,men de är den "lilla" dunken...kotar typ 100kr har jag för mig!!

Varför har du tänkt ge extra b-vitaminer?

Så här står det i produkt informationen om beviplex:
Beviplex forte innehåller 4 av B-komplexets viktigaste vitaminer i hög koncentration. B-vitaminer är nödvändiga för kroppens ämnesomsättning och energiutnyttjande.

Jag hittar bara att Shy feeder innehåller 3 B-vitaminer...

EMINS b-vitamin innehåller fler b-vitaminer än shy feeder och är dessutom billigare.

Sky Feeder är visserligen den enda B-vitamin jag haft till min häst, men det har funkat bra. Den hjälper och hon äter den (annars väldigt kräsen).

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Shaggy
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 273
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
520
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
408
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama