B- vitamin

FannyN

Trådstartare
Har någon nåt bra tips på b vitaminer, det får gärna vara prisvärt.

tacksam för svar.... :bow:
 
Beviplex flytande B-vitaminer till människor, men funkar lika bra till hästar. Finns på apoteket 1liter kostar 96kr. Men ger 0,5 msk/100kg kroppsvikt som normal dos och vid tex pälsfällning(om hästen är mycket trött eller muskel öm) kan man ge 1msk/100kg kroppsvikt. Överskott lämnar kroppen med bla urinen.
 
Jag har för mig att kraffts b-vitaminer är billigast.
 
JAg haft Krafft b-vit..kommer inte ihåg hur mycket där är i den,men de är den "lilla" dunken...kotar typ 100kr har jag för mig!!
 
Varför har du tänkt ge extra b-vitaminer?

Så här står det i produkt informationen om beviplex:
Beviplex forte innehåller 4 av B-komplexets viktigaste vitaminer i hög koncentration. B-vitaminer är nödvändiga för kroppens ämnesomsättning och energiutnyttjande.

Jag hittar bara att Shy feeder innehåller 3 B-vitaminer...
 
EMINS b-vitamin innehåller fler b-vitaminer än shy feeder och är dessutom billigare.
 
Sky Feeder är visserligen den enda B-vitamin jag haft till min häst, men det har funkat bra. Den hjälper och hon äter den (annars väldigt kräsen).
 

Liknande trådar

Småbarn En vän till mig är gravid och väntar sitt första barn. Hon bor i Tyskland. Jag håller på att sätta ihop ett litet paket med bra att...
Svar
2
· Visningar
925
Senast: gulakatten
·
Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 658
Senast: Krålus
·
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
434
Senast: Ponylove
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
8
· Visningar
1 211
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Fråga?

Omröstningar

Tillbaka
Upp