Awsome ridlektion

Status
Stängd för vidare inlägg.
Satan i gatan, vad bra det gick. Pålle var piggelin men lydig, perfekt kombo. Fick slänga ifrån mig spöet för han blev lite för pigg med det i handen

Vi skulle rida öppna på diagonale fram till meddelinjen, rakt fram ut på spåret och så ut i samma varv, in på nästa diagonal.
Mot slutet av lektionen bara flööööööt vi fram på diagonalen. Han gick i en form som var :love:, så lätt i handen utan att vingla omkring.

Det var en incident, när en person nös på läktaren och Petter for iväg som en kanonkula så rädd blev han. Men jag hann med och fick stopp efter bara några meter. Hann inte ens bli rädd själv dock.

Nästa vecka är det markarbete, och jag ser faktiskt fram emot det :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 602
Senast: Saeta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade några gamla anteckningar som jag skrev för 7-8 år sedan: “Jag önskar att jag kunde få en injektion med livslust som varade...
Svar
0
· Visningar
1 439
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Att komma till ridskolan och se att jag får sitta en lektion till på min fina vita springare Dell kändes nästan osannolikt! Vilken...
Svar
0
· Visningar
581
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det återigen dags för en lektion på privatlektionsstället vid världens ände. Jag fick rida dressyrkolossen – det gigantiskt...
Svar
3
· Visningar
1 103
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama