Cissi_K
Trådstartare
Håller på att avvänja sto o föl. Och har börjat fundera på när jag kan släppa ihop de igen, har inte haft detta problemet förut då vi har haft fler föl samtidigt och tagit bort allihopa i en annan hage över vintern. Detta året är nytt som sagt har ett stoföl som avvänjs och då bestämde jag att ta bort mamman så kunde fölet gå kvar i flocken. Nu känner jag dock att jag vill få ut mamman igen det har dock bara gått 4 v. avvänjningen har gått mycket smärtfritt, det var mest problem att avvänja kompisarna.
Mamman har aldrig varit speciellt "mammig" mot sina föl, eller andra hästar heller för den delen, mest varit bossen i hagen.
Vågar man testa att släppa ihop dom igen? Mjölken är helt borta ur juvret så fölet har inget att hämta där, hon har inte heller tuttat på någon.
Mamman har aldrig varit speciellt "mammig" mot sina föl, eller andra hästar heller för den delen, mest varit bossen i hagen.
Vågar man testa att släppa ihop dom igen? Mjölken är helt borta ur juvret så fölet har inget att hämta där, hon har inte heller tuttat på någon.