Texaz
Trådstartare
En klubb bestämmer sig för att handla profilkläder hos ett företag.
Enligt överenskommelsen ska klubben betala en avgift för schablon etc och gör så i slutet av januari. Avtalet som skrivs anger att leverantören ska leverera beställda produkter inom 4 veckor.
Efter fem veckor hör leverantören av sig (efter påtryckningar) och funderar över layouten, ett ok via mail ska räcka för godkännande.
Layouten godkänns och sen händer inget....
Åtta veckor efter senaste kontakten ringer klubben upp och undrar vad som hänt? Lustigt nog har allt PRECIS gått till tryckeri!
Två veckor går, samma svar vid påringning....
Nu har klubben tröttnat, då leverans inte skett innan tävlingssäsongen startat!
Avtalet sägs nu upp, pga att leverantören inte fullföljt.
OM inte avgiften betalas tillbaka, HUR ska klubben agera?
Finns olika förslag inom styrelsen, men jag vill rådfråga kunniga Buke
Enligt överenskommelsen ska klubben betala en avgift för schablon etc och gör så i slutet av januari. Avtalet som skrivs anger att leverantören ska leverera beställda produkter inom 4 veckor.
Efter fem veckor hör leverantören av sig (efter påtryckningar) och funderar över layouten, ett ok via mail ska räcka för godkännande.
Layouten godkänns och sen händer inget....
Åtta veckor efter senaste kontakten ringer klubben upp och undrar vad som hänt? Lustigt nog har allt PRECIS gått till tryckeri!
Två veckor går, samma svar vid påringning....
Nu har klubben tröttnat, då leverans inte skett innan tävlingssäsongen startat!
Avtalet sägs nu upp, pga att leverantören inte fullföljt.
OM inte avgiften betalas tillbaka, HUR ska klubben agera?
Finns olika förslag inom styrelsen, men jag vill rådfråga kunniga Buke